ایجاد سایت‌های اختصاصی شیلاتی در قشم

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ایجاد سایت‌های اختصاصی شیلاتی در قشم
مدیرکل شیلات هرمزگان از امضای تفاهمنامه همکاری بین شیلات هرمزگان و منطقه آزاد قشم در آینده‌ای نزدیک و ایجاد سایت‌های اختصاصی در این جزیره برای فعالیت‌های شیلاتی خبر داد
سید پرویز محبی در نشستی مرتبط با برنامه‌های سال‌جاری شیلات، با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیر عامل منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به دیدگاه منطقه آزاد قشم در استفاده بهینه از ظرفیت‌های شیلاتی این منطقه در توسعه بیش از پیش منطقه آزاد قشم و همچنین نقش مهم منطقه آزاد قشم در ارتقا و بهبود بیشتر فعالیت‌های شیلاتی در شهرستان قشم به زودی تفاهمنامه‌ای در این رابطه و در راستای هم افزایی در توسعه فعالیت‌های همه جانبه دو طرف به امضا در خواهد آمد
مدیرکل شیلات هرمزگان جذب سرمایه گذاران منطقه آزاد قشم برای سرمایه گذاری در ظرفیت‌های اقتصادی شیلاتی، ایجاد سایت‌های اختصاصی جهت فعالیت‌های شیلاتی، کمک به حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ... را از اهم محورهای این تفاهم‌نامه خواند.

محبی خاطرنشان کرد: پیش نویس این تفاهمنامه از سوی شیلات هرمزگان تنظیم و به مدیریت منطقه آزاد قشم ارائه شده است.

هرمزگان از جمله استان‌های مهم و پیشرو در عرضه محصولات آبزی و شیلاتی به کشور محسوب می‌شود.

این استان بیش از یک‌هزار و 500 کیلومتر طول ساحل دارد که اغلب مردم در ساحل و در کنار دریا به امور شیلاتی در حوزه‌های صید و خدمات جانبی اشتغال دارند.

علاوه بر بهره‌گیری از منابع آبزی طبیعی در خلیج فارس، سایت‌های پرورشی میگو و ماهی نیز در سال‌های اخیر در هرمزگان توسعه مناسبی یافته است به نحوی که سالانه میزان قابل توجهی محصول از این سایت‌های برداشت می‌شود و به نوعی به کمک منابع آبزی طبیعی در دریا آمده است.

قشم نیز از دیرباز به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در صید و عرضه محصولات آبزی نقش مهمی را در جنوب کشور و حتی کشورهای همسایه داشته است.

در حال حاضر صدها نفر از جمعیت این جزیره به امور شیلاتی مشغول هستند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید