نقش 25 درصدی مکانیزاسیون در تولید آبزیان پرورشی مازندران

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۹۶ بازدید

نقش 25 درصدی مکانیزاسیون در تولید آبزیان پرورشی مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: افزایش 25 درصدی تولید آبزیان پرورشی استان ناشی از استفاده تکنولوژی پیشرفته مکانیزاسیون در امر پرورش آبزیان است
حسن حبیب‌نژاد در ساری اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون سبب افزایش تولید و ارتقاء کیفیت محصول شده در نتیجه توسعه پایدار را به همراه دارد.
وی با اشاره به افزایش 25 درصدی تولید آبزیان پرورشی مازندران، بیان‌ داشت: این رقم حدود 15 هزار تن بوده که ناشی از استفاده تکنولوژی پیشرفته مکانیزاسیون در امر پرورش آبزیان است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: حدود 4 هزار و 300 دستگاه هوادهی، 59 دستگاه درام فیلتر، 60 مترمربع مدیا در سطح شش مزرعه، دو دستگاه مولد اکسیژن خالص، 24 دستگاه خروجی دوگانه، 41 دستگاه ازون و UV ( یو وی) درسطح مزارع پرورش ماهی استان نصب و در حال بهره‌برداری است.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه تجهیزات آبزی‌پروری نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب دارد، اظهار داشت: همواره محیط اکوسیستم آبی با ایجاد شرایط مطلوب فیزیکی و شیمیایی برای رشد بهتر ماهی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 50 درصد از مزارع گرمابی، 95 درصد از مزارع سردآبی و 100 درصد از مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان مجهز به تجهیزات آبزی‌پروری است افزود: مدیریت علمی و کارآمد، بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات موجود افزایش تولید و ارتقاء بهره‌وری را به همراه دارد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید