اختصاص 4 ميليارد و 500 ميليون تومان براي بازسازي ذخاير گونه هاي دريايي

سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۵ بازدید

اختصاص 4 ميليارد و 500 ميليون تومان براي بازسازي ذخاير گونه هاي دريايي
4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بازسازی ذخایرگونه های حساس دریایی شمال و جنوب اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر سازمان شیلات کشور در بازدید مراکز پرورش میگو میناب و رها سازی میگو در خورهای هرمزگان افزود : امسال 318 میلیون قطعه ماهیان استخوانی و 10 میلیون قطعه ماهی خاویاری در دریای خزر برای بازسازی ذخایر این گونه ها رها سازی می شوند.
از ابتدای سال تا کنون 230 میلیون قطعه ماهی استخوانی و 2 میلیون و 700 هزار قطعه ماهی خاویاری در دریای خزر رها سازی شده است.
وی گفت: در جنوب کشور نیز 35 میلیون قطعه بچه میگوی موزی در خورهای هرمزگان رها سازی شدند.
مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر سازمان شیلات کشور گفت : میگوی ببری سبز نیز امسال در آبهای بوشهر و خوزستان برای بازسازی ذخایر این میگو رها سازی می شوند.
وی با اشاره به کمبود مولد به ویژه مولد ماهیان خاویاری گفت : 9مرکز ملی بازسازی ذخایر در استانهای گیلان،مازندران و گلستان بازسازی ذخایر گونه های تحت فشار و در معرض انقراض را در شمال کشور برعهده دارند.
در این مراکز مولدان گونه های مختلف ماهیان از دریا صید و در این مراکز تکثیر و پرورش داده می شوند تا در سالهای آینده این مولدها به کمک بازسازی ذخایر ماهی خاویاری بیایند.
مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر سازمان شیلات کشور گفت : ماهیان سفید،کپور دریایی،سوف،سیم،لای ماهی،انواع کولی و ماهیان خاویاری از گونه های بومی در شمال کشور هستند که به علت کمبود صید بازسازی ذخایر آنها در دستور کار است.
کرمی افزود: در جنوب نیز ماهیان حلوا سفید،هامور،صبیتی،راشگو میش ماهی و میگوهای موزی و ببری سبز از گونه های تحت فشار و حساس هستند.
وی گفت: امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای آماده سازی زیر ساخت های بازسازی ذخایر آبزیان به هرمزگان اختصاص یافته است.
این اعتبار برای بازسازی زیر ساختهای کارگاه کلاهی به عنوان تنها مرکز بازسازی ذخایر جنوب کشور و ایجاد 2 زیستگاه مصنوعی در بندرلنگه و قشم هزینه می شود
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید