استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی راهکاری برای افزایش درآمد کشاورزان

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی راهکاری برای افزایش درآمد کشاورزان
از ابتدای امسال تاکنون ماهیدار کردن انواع استخرهای دومنظوره کشاورزی ؛ مزارع مداربسته پرورش ماهی ؛ قفسهای موجود در پشت سدهای خاکی ؛ انواع استخرهای خاکی و بتنی در استان آغاز شده است.
امور آبزیان و شیلات استان گفت :آبزی پروری یکی از فعالیتهای اقتصادی در مناطق روستائی مناطق دارای منبع آبی مناسب با حداقل دبی یک لیتر در ثانیه و دارای خاک بدون کشت می باشد.
بورانی افزود : آبزی پروری به عنوان فرصتی برای ایجاد اشتغال ، کمک به ارتقاء وضعیت معیشت خانواده ، کاهش استفاده بی رویه از منابع آبی و کود های شیمیائی و ارتقاء امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: با عنایت به انتظار افزایش تقاضای جهانی و به تبع آن افزایش تقاضا در کشور و استان موجب گردیده که آبزی پروری یکی از مهمترین شاخه های فعالیت کشاورزی محسوب شده بطوریکه در مقایسه با سایر بخشهای تولیدات غذایی ، صید آبزیان از رشد چمشگیری برخوردار باشد.

مدیر شیلات استان تصریح کرد :از دیگر مزایای مزارع آبزی پروری می توان به غنی سازی خروجی این مزارع به انواع کودهای فسفاته و ازته اشاره کرد که علاوه بر تولید ماهی که بعنوان غذای سلامتی از آن یاد می شود در مصرف کودهای شیمیائی در اراضی بهره مند از پساب این مزارع نیز صرفه جوئی چشمگیری بعمل می آید .

بورانی خاطر نشان کرد:تعداد رها سازی در مزارع آبزی پروری تا پایان ماه چهارم سال به بیش از سه و نیم میلیون قطعه افزایش یافته است
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید