اختصاص 200 میلیارد تومان برای ایجاد صنایع تبدیلی

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۱۲۰ بازدید

اختصاص 200 میلیارد تومان برای ایجاد صنایع تبدیلی
مدیر صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی ‌از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد صنایع تبدیلی در سطح کشور خبر داد.
محمد شکری در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، سازمان بسیج سازندگی از سال 92 فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی را در حوزه‌های کشاورزی آغاز کرد.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در این راستا بسیج سازندگی در عرصه‌های پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، آبزیان و غیره چرخه را در دست گرفت که این چرخه شامل ثبت نام، آموزش، مشاوره و ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان و بحث بازاریابی و فروش محصولات بود.
این مسئول ادامه داد: با توجه به این که حدود 30 درصد محصولات کشاورزی از زمان تولید تا انتقال به بازار دچار آسیب و تبدیل به ضایعات می‌شوند ایجاد صنایع تبدیلی باعث می‌شود درصد ضایعات کاهش و ماندگاری محصولات افزایش پیدا کند.

وی گفت: به همین دلیل صنایع تبدیلی را در سال 94 در این عرصه‌ها وارد و به متقاضیان تسهیلاتی بین 5 تا 30 میلیون تومان اعطا می‌شود.

شکری با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی برای عرضه بهتر به بازار نیاز به صنایع تبدیلی دارند، بیان کرد: صنایع تبدیلی در 12 عرصه شامل خشک‌کردن محصولات کشاورزی، پودر کردن، اسانس‌گیری، بسته‌بندی، فرآوری لبنیات، روغن‌کشی و غیره وارد شده و با ارائه تسهیلات سعی در الگوسازی در کشور را دارد تا کشاورزان و متقاضیان با روش‌های فرآوری آشنا و بتوانند محصولات خود را فرآوری کرده و با این کار ماندگاری محصولات را افزایش داده و ارزش افزوده بیشتری را از این طریق به دست آورند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: از 12 عرصه، 10 عرصه در بحث کشاورزی و دو عرصه در بحث ریسندگی و بافندگی و گوهرتراشی است.

این مسئول به صنعت گوهرتراشی اشاره کرد ادامه داد: گوهر‌تراشی یک صنعت بکر در کشور است و باعث ایجاد اشتغال در بین جوانان به ویژه بانوان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور 200 میلیارد تومان برای صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده که بین 5 تا 30 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی دیگر ارائه می‌شود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید