کولاک دریا ، ماهیان استخوانی را از تور صیادان گیلانی ربود

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۵ بازدید


کولاک دریا ، ماهیان استخوانی را از تور صیادان گیلانی ربود
مدیرکل شیلات گیلان از کاهش 26 درصدی میزان صید ماهیان استخوانی در این استان از ابتدای فصل صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل کولاک و هوای نامساعد دریا خبر داد .
اسحاق شعبانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : از ابتدای فصل صید (بیستم مهرماه ) تاکنون 582 تن انواع ماهیان استخوانی از آبهای ساحلی گیلان صید شده که در مقایسه با 760 تن پارسال 26 درصد کاهش نشان می دهد .
به گفته وی 23 درصد از این مقدار صید صورت گرفته ماهی سفید با 134 تن ، 75 درصد کفال با 434 تن صید و بقیه سایر ماهیان بوده است .
وی در مورد علت این کاهش تصریح کرد : امسال تعداد روزهای کولاک دریا خیلی بیشتر از سال گذشته بوده و ماهی گیران فرصت انجام عملیات صید را نداشتند .
مدیرکل شیلات گیلان ، ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده را 110 میلیارد ریال عنوان کرد .

به گفته وی این مقدار صید توسط 51 پره صیادی و سه هزار و 900 صیاد از آستارا تا چابکسر صورت گرفته است .

شعبانی همچنین خاطرنشان کرد : از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 626 تن ماهی کیلکا صید شده که در مقایسه با چهار هزار و 464 تن صید صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش نشان می دهد .

وی ارزش اقتصادی این مقدار صید را 56 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد : 95 درصد از این میزان صید صورت گرفته تبدیل به پودر ماهی و پنج درصد بعنوان خوراک انسانی استفاده می شود .

به گفته وی این مقدار صید توسط 26 فروند شناور صید کیلکا با 260 صیاد انجام شده است .

صید ماهیان استخوانی به استثنای چند شرکت تعاونی صید پره مستقر در غرب گیلان از 20 مهر هر سال آغاز و تا 20 فروردین سال بعد ادامه می یابد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید