قاچاق ماهی از غرب هرمزگان واقعیت ندارد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۰ بازدید

قاچاق ماهی از غرب هرمزگان واقعیت ندارد

نماینده غرب هرمزگان در مجلس، در ادامه واکنش‌های مردم این منطقه به گفته‌های نماینده بندرعباس پیرامون صید و نحوه خروج آن از استان، گفت: قاچاق ماهی از غرب هرمزگان نمی‌تواند واقعیت داشته باشد

خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده در جایی نشنیده‌ام که آرامی نماینده بندرعباس گفته باشد که صیادان غرب هرمزگان ماهی به خارج از کشور قاچاق می‌کنند و به احتمال زیاد این سخنان توسط وی ایراد نشده است.

وی با بیان اینکه به صیادان غرب استان توجه لازم نمی‌شود اضافه کرد: صیادان منطقه غربی هرمزگان، شغل صیادی شغل آبا و اجدادی آنهاست و کسب روزی حلال برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و جزیی از اصول زندگی آنهاست.

جباری یادآور شد: متاسفانه مشکلات صیادان بی‌شمار است هنوز اکثر آنها در بخش مجوزی و بیمه‌ای وضعیت مناسبی ندارند و بعضا برخی از مسئولان که باید باری از دوش آنها بر دارند مشکلات آنها را زیاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید مدافع حقوق صیادان باشند افزود: هم بنده و هم نمایندگان حوزه انتخابیه بندرعباس بر این امر معتقدیم که بخش اعظمی از حق و حقوق این قشر در استان ضایع شده است.

نماینده حوزه انتخابیه غرب بندرعباس اضافه کرد: نمایندگان در راستای احقاق حقوق صیادان باید به طور ویژه آنها را حمایت کنند.

به گفته جباری، صیادان مشکلات ویژه‌ای در راستای تامین معیشت و مایحتاج خود دارند.

وی تاکید کرد: این که گفته می‌شود ماهی از بندرلنگه و غرب هرمزگان به خارج از کشور قاچاق می‌شود نمی‌تواند حرف درستی باشد و به صراحت می‌گوییم که این گفته نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

جباری یادآور شد: با شناختی که از حوزه نمایندگی‌ام دارم این گفته‌ها را از طرف هر که مطرح شود نمی‌پذیرم و باز هم فکر می‌کنم آرامی نماینده بندرعباس این مطالب را مطرح نکرده است.

وی با بیان اینکه این موضوع را پیگیری می‌کند افزود: شاید هم هدف از بیان این سخنان که احتمالا از آن سو برداشت شده، رفع مشکلات و باز شدن گره‌ای از مشکلات بوده است.

منصور آرامی نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در روزهای گذشته طی مصاحبه‌ای با سایت مجلس شورای اسلامی گفته است: بخشی از ماهی‌هایی که به صورت غیرقانونی صید شده به کشورهای حوزه خلیج فارس فرستاده می‌شود.

وی همچنین یادآور شده است: خروج غیرقانونی ماهی از کشور باید توسط دریابانی و نیروهای مرزی کنترل شود.

آرامی با بیان این‌که در زمینه صید غیرقانونی ماهی سازمان شیلات باید پاسخگو باشد، تصریح کرده است: به طور نمونه زمان صید ماهی و میگو از سوی سازمان شیلات مشخص شده و صیادانی که در غیر از فصل‌های تعیین شده اقدام به صید کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی در این مصاحبه از "خروج غیرقانونی ماهی از طریق بندرلنگه و بندرجاسک و ارسال آنها به کشورهای عربی"، سخن گفته و می‌افزاید: در این زمینه مرزبانی و دریابانی باید اقدام کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس نهم با اعتقاد به این‌که اگر دریاها محلی برای خروج غیرقانونی ماهی شده دریابانی باید اقدام لازم را انجام دهد، تاکید کرد: همان‌گونه که قاچاق و خروج غیرقانونی هر نوع کالا به خارج از کشور ممنوع است خروج غیرقانونی ماهی از کشور نیز ممنوع و نیازمند کنترل است.

این گفته‌های منصور آرامی، اعتراضاتی را به ویژه در غرب هرمزگان در میان جامعه صیادان این منطقه از هرمزگان در پی داشت تا اینکه جامعه صیادی بندرکنگ و بندرلنگ طی موضع‌گیری رسمی علاوه بر انتقاد و نادرست خواندن گفته‌های نماینده بندرعباس، از وی خواسته است برای گفته‌هایش مدرک ارائه دهد

دیدگاه خود را بیان کنید