افزایش قیمت ماهی، معلول افزایش قیمت غذای آبزیان است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

افزایش قیمت ماهی، معلول افزایش قیمت غذای آبزیان است

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت غذای خریداری شده برای مصرف آبزیان 2.5 تا 3 برابر بیشتر از سال‌های گذشته بوده و افزایش قیمت ماهی در بازار نیز به این عامل باز می‌گردد

مهدی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، خاطر نشان کرد: در سال جاری علاوه بر روند تولیدی که هرساله داشتیم به دنبال افزایش مکانیزاسیون و بالا بردن بهره‌وری و رسیدن به رقم 500 تن افزایش تولید تا پایان سال هستیم.

وی گفت: با وجود اینکه بیشتر فعالیت‌های شیلات در استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و یارانه‌ای نیز به آن تعلق نیافته و اگر هم بوده مربوط به مکانیزاسیون و گسترش شیوه‌های جدید بوده است، ولی این بخش تا کنون پابرجا باقیمانده است.

مهدی‌زاده بیان کرد: به دنبال تولید غذاهایی با ضریب تبدیل کمتر از 1.5 هستیم که موجب خواهد شد، درصد جذب غذا افزایش یافته و فضولات کمتری باقی بماند که چنین فرایندی راندمان تولید را افزایش داده و موجبات بهره وری بیشتر را فراهم خواهد آورد.

وی درخصوص افزایش بهره وری آب با توجه به شرایط استان در این زمینه اظهار کرد: بالا بردن راندمان آب و تولید یک تن با یک لیتر آب در سال در برنامه کاری ما قرار دارد.

مهدی زاده افزود: استخرهای ذخیره کشاورزی پتانسیل بالایی در این زمینه دارند و هم اکنون نیز 116 استخر پرورش ماهی قزل آلا و 421 استخر ماهیان گرمایی در استان خراسان رضوی وجود دارند.

وی اظهار کرد:همچنین وجود دستگاه‌های جدیدتر در زمینه گردش آب و تولید اکسیژن خالص نیز که مساله مهمی برای پرورش آبزیان است، اگر به صورت الگویی دربیایند می‌توانند بسیار مفید واقع شوند

دیدگاه خود را بیان کنید