برگزاري سه جشنواره همزمان با نمايشگاه صنايع دريايي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

برگزاري سه جشنواره همزمان با نمايشگاه صنايع دريايي

واحد مرکزی خبر :نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته در روزهای 8 تا 11 دی درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار
می شود.
به گزارش دبیرخانه نمایشگاه، در چهاردهمین نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته این پیشرفت‏ ها نمایش داده می شود :
فعالیت‏های رو به رشد در بنادر و کشتیرانی، توسعه و ساخت بنادر، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، انواع شناورهای کانتینری، فله بر، چند منظوره، جنرال کارگو، گازبر (LNG, LPG)، شناورهای مسافربری و تفریحی، صنایع فراساحلی، سکوها و تأسیسات نفت و گاز، تجهیزات انتقال و نصب سکوها، لوله گذاری در دریا، خدمات دریایی و بندری، لایروبی، راهبری و هدایت شناورها در لنگرگاه، سازندگان و تأمین کنندگان تجهیزات دریایی، فناوری حفاظت محیط، سیستم‌های خاموش کردن‌ آتش ، تصفیه آب، سیستم‌های گرمایشی، دستگاه‏های موازنه، پمپ‌ها، تجهیزات حفاظتی، تحقیقات و آموزش دریایی، مهندسی دریا و سواحل.
مطالعات، دستاوردها و پیشرفت‏های چشمگیری نیز در عرصه‏های دیگری از صنعت دریا همچون شیلات و محیط زیست دریایی، صنعت صید و آبزیان و .... صورت گرفته است.
امسال و نخستین بار انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‏های دریایی کشور اقدام به برگزاری جشنواره غذاهای دریایی با رویکرد به نقش و جایگاه شیلات در سلامت غذای دریایی کشور کرده است.
دو جشنواره دیگر نیز با نام های نخستین جشنواره عکس صنایع دریایی ایران با نگرش اهمیت محیط زیست دریایی در سلامت جامعه و نخستین جشنواره نقاشی با عنوان زندگی، شهر و دریا برگزار خواهد شد.

*
جشنواره غذاهای دریایی

جشنواره غذاهای دریایی با رویکرد نقش و جایگاه شیلات در سلامت غذای دریایی کشور با حضور سازمان شیلات ، شرکت ‏های تولیدی و فرآوری غذاهای دریایی ، تولیدکنندگان و پرورش دهندگان انواع ماهی و میگو و..، تولیدکنندگان انواع کنسرو تن ماهی، مراکز فرآوری و توزیع آبزیان، کیترینگ‏ها، سوشی بارها و رستوران‏های معتبر دریایی در سطح تهران و شهرهای ساحلی، سرآشپزهای بین المللی و برتر کشور، مدرسان برتر آموزشگاه‏های معتبر آشپزی، برخی ماهنامه‏ها و نشریات مطرح فعال در زمینه آشپزی، اتحادیه‏های تعاونی صیادان استان‏های مختلف و... برپا می‏شود.
اهداف و برنامه‏های جشنواره غذاهای دریایی به این شرح است:
-
معرفی ظرفیت‏های کشور در تولید و پرورش آبزیان و صنایع بسته‏بندی
-
معرفی غذاهای دریایی مدرن و سنتی استان ها
-
ارائه آموزش‏های مفید برای مصرف خوراک‏های دریایی
-
ارائه مشاوره‏های تغذیه ای مناسب با مواد غذایی دریایی به منظور ارائه برنامه صحیح تغذیه
-
ایجاد ظرفیت‏های جدید به منظور ارتباط با سازمان‏ها، نهادها و مراکز بزرگ در تامین نیازهای غذاهای دریایی
-
فراهم آوردن امکان حضور طیف وسیعی از تولیدکنندگان و عرضه‏کنندگان فرآورده‏های دریایی و تهیه‏کنندگان و ارائه‏دهندگان محصولات و غذاهای دریایی در کنار کارشناسان خبره تغذیه و مسؤولان و مدیران فعال در این عرصه
-
بهره‏گیری از حداکثر توانایی‏های فعالان این صنف و معرفی آنها به بدنه اصلی جامعه و سازمان‏ها و نهادها جهت استفاده از محصولات و غذاهای دریایی در برنامه‏ها و سبد غذایی کارکنان.

*
نخستین دوره مسابقات نقاشی زندگی، شهر و دریا

مسابقه نقاشی با موضوع quotation mark زندگی ، شهر و دریا quotation mark برای چهار گروه سنی 4 تا 7 سال، 7 تا 11 سال، 11 تا 14 و 14 سال به بالا برگزار می‏شود و هر شرکت‏کننده می‏تواند در یکی از گروه سنی در این مسابقه شرکت کند و از میان هر گروه سنی نفرهای برتر با نظر کمیته داوران انتخاب می‏شوند.
مسابقات نقاشی در چهار فن نقاشی 1- آبرنگ 2- مداد رنگی 3- گواش و تکنیک‏های آزاد همه در ابعاد A4 و نیز برای جشنواره عکاسی بر مبنای رویکرد آثار به محیط زیست دریایی برگزار می شود.
از آثار ارسالی در هر گروه برترین آثار انتخاب و به دبیرخانه معرفی می‏ شود.
هدف از برگزاری این مسابقه نگاه ویژه و توجه نسل آینده به موضوع دریا و صنعت دریاست چون زندگی شهرنشینی با دغدغه‏های خاص خودش همیشه انسان را دستخوش تغییرات اساسی می‏کند تا جایی که آرامش زندگی به مخاطره می‏افتد. از آنجا که دریا مظهر پاکی و آرامش در طبیعت بوده، نگرش حفظ ارتباط انسان و دریا در زندگی شهری می‏تواند روحیات آرامش جوی انسان را متبلور کند.
مهلت ارسال آثار تا 30 آذر ماه و زمان برگزاری 8 تا 11 دی
در نمایشگاه بین المللی تهران همزمان با نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی برگزار می‏ شود.

نخستین جشنواره عکس صنایع دریایی

نخستین جشنواره عکس صنایع دریایی با نگرش اهمیت محیط زیست دریایی در سلامت جامعه و با هدف نگاه ویژه مسؤلان و دست‏اندرکاران صنعت دریا به بخش محیط زیست دریایی و همچنین ایجاد زمینه‏های مناسب برای آشنایی و نزدیکی هرچه بیشتر افکار عمومی‏و عکاسان با مقوله دریا و موضوع های مرتبط با آن به ویژه محیط زیست دریایی برگـزار می‏شود.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره به این موارد توجه
کنند :
-
آثار ارسالی به این جشنواره باید در اندازه 25 در 20 سانتیمتر چاپ شده و رنگی باشد
-
تعداد آثار ارسالی برای هر فرد یا شرکت نامحدود است.
-
آثار ارسال شده به دبیرخانه باید از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.
-
همه ‏آثار ارسالی نزد دبیرخانه باقی خواهد ماند تا در فرصت
مناسب به صورت کتاب مصور چاپ شود.
-
هر عکس باید دارای شناسنامه باشد (نام عکاس – منطقه عکاسی شده – موضوع و نام عکس).

دیدگاه خود را بیان کنید