ظرفیت تولید یک میلیون قوطی کنسرو ماهی در آذربایجان‌غربی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۴ بازدید

ظرفیت تولید یک میلیون قوطی کنسرو ماهی در آذربایجان‌غربی

سرپرست شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: تنها کارخانه تولید کنسرو ماهی با ظرفیت تولید یک میلیون قوطی در روز در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

شیرولیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 8 هزار و 373 تن ماهی سردابی و 6 هزار و 760 تن انواع ماهی بومی و گرمابی در آذربایجان غربی تولید و برای مصرف به بازارهای عرضه آبزیان ارائه شود.

وی با اشاره به کارخانجات فعال در زمینه شیلات تصریح کرد: هم‌اکنون یک کارخانه تولید کنسرو ماهی با ظرفیت تولید یک میلیون قوطی در روز و یک کارگاه عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و شاه میگو با ظرفیت بسته‌بندی 50 تن در سال در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

شیرولیلو به کارخانه تولید خوراک دام و آبزیان در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید بیش از 10 هزار تن در سال به طور مستقیم در زمینه شیلات فعالیت می‌کند.

سرپرست شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه کارخانجات و کارگاه‌های زیادی به طور غیرمستقیم در زمینه شیلات فعالیت می‌کنند، متذکر شد: کارخانه ایران‌پاش به عنوان تولید کننده جعبه، قایق و لوازم مورد نیاز بخش آبزیان و صنایع کوچک تولید لوازم و تجهیزات صید و صیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: بیش از 10 سردخانه در آذربایجان غربی در زمینه آبزیان و شیلات فعال هستند

دیدگاه خود را بیان کنید