سرمایه گذاری در صنعت شیلات سودآور است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

سرمایه گذاری در صنعت شیلات سودآور است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر حمایت از بخش شیلات در استان، گفت: سرمایه گذاری در صنعت شیلات سود آور و اقتصادی است

خبرنگار مهر، سید خلف موسوی عصر یکشنبه در همایش تعاونی های آبزی پروری شیلات اظهار کرد: ظرفیت بالایی در بخش شیلات در خوزستان وجود دارد که از این ظرفیت باید به نحو مطلوبی بهر برد.

وی با بیان اینکه شهرستانهای استان دارای استعداد متفاوتی در بخش های مختلف کشاورزی هستند، افزود: بخش شیلات از بخشهایی است که سرمایه گذاری در آن سودآوری بالایی دارد.

موسوی تصریح کرد: صنعت آبزی پروری و شیلات خوزستان رو به پیشرفت است و در اجرای طرحهای شیلاتی شکست وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه درصد بسیاری از طرحهای توسعه کشاورزی در استان خوزستان را طرحهای مرتبط با شیلات تشکیل می دهند، افزود: در بخش شیلات تمامی واگذاری ها در استان به بخش تعاونی سپرده شده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بی سابقه دانستن حمایتها از بخش تعاونیهای شیلات، افزود: ارائه تسهیلات به تعاونیهای بخش شیلات بدون مشکل توسط بانکهای خوزستان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه حوضچه‌ های پرورش ماهی و آبزیان در خرمشهر و مجتمع پرورش ماهی آزادگان به تعاونیها واگذار شده ، گفت: در طرح فاز 2 مجتمع پرورش ماهی آزادگان 209مزرعه واگذار می ‌شود که تاکنون چهار هزار و 331 نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد 200 نفر فارغ التحصیل رشته شیلات هستند.

موسوی تصریح کرد: در کنار تعاونیهای شیلات، صنایع دیگری مانند بسته‌بندی، حمل و سردخانه ‌ها نیز ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه خوزستان یک استان کشاورزی است و حتی در زیر بخشهای شیلات کمتراز نفت و پتروشیمی نیست، افزود: آمارها نشان می دهد که زمین های لم یزرع استان برای توسعه شیلات بسیار مناسب هستند

دیدگاه خود را بیان کنید