معرفی 361 طرح شیلاتی به بانک کشاورزی گیلان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۳۴ بازدید

معرفی 361 طرح شیلاتی به بانک کشاورزی گیلان

ایلنا: مدیرکل شیلات گیلان گفت:اجرای طرح پایلوت پرورش ماهی قزل آلای رنگین كمان در قفس در آب های داخلی برای اولین بار در شهرستان رشت در روستای سقالكسار در قالب 6 قفس طراحی و اجرا شد.

به گزارش ایلنا از رشت حجت سعیدی امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: در این روستا طی دو مرحله تعداد 8 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا با وزن متوسط 40 گرم و 23 گرم در آذر ماه سال جاری تحویل مجری پروژه و در قفس های مستقر شده رهاسازی شد.

وی اهداف اجرای این طرح را استفاده بهینه از توانمندیهای بالقوه منابع آبی -ایجاد اشتغال برای افراد بومی و افزایش درآمد آنان-افزابش میزان تولید ماهی در سطح منابع آبی وتامین بخشی از نیاز پروتئینی جامعه عنوان کرد.

این مسئول سهولت مصب و راه اندازی نسبت به احداث استخر خاكی و بتونی - هزینه سرمایه گذاری كمتر و تولید بیشتر در واحد سطح نسبت به استخر خاكی- راحتی و سهولت پرورش و صید ماهی و امكان نظارت و كنترل بهتر - قابلیت جابجایی و توسعه قفس ها در محل پرورش و نیز امكان استفاده از غذاهای طبیعی و زنده منابع آبی بیان کرد.

سعیدی در ادامه خاطر نشان کرد: تاكنون 361 طرح شیلاتی با اعتباری معادل 34 میلیارد تومان در كارگروه شهرستان ها تصویب و تعداد163 طرح با اعتباری معادل 14 میلیارد تومان به بانك عامل (كشاورزی) معرفی كه از این میان به تعداد88 طرح اعتباری معادل دو میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته وی این طرح ها در زمینه پرورش ماهیان خاویاری، احداث مزارع سردآبی قزل آلا، پرورش ماهیان گرمابی، آببندان ها ماهیان زینتی و مشاغل خانگی هستند

دیدگاه خود را بیان کنید