هركيلوگرم خاويار چند؟

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

هركيلوگرم خاويار چند؟
غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - با اشاره به تولید ۱۰۰ کیلوگرمی خاویار پرورشی در سال گذشته گفت: تا پایان سال قطعا میزان تولید این محصول به یک تن خواهد رسید.

با توجه به این‌که خاویار محصول صادراتی محسوب می‌شود، قیمت بازار داخلی آن نیز تابع قیمت صادراتی و بازار‌های جهانی است.

رییس سازمان شیلات ایران در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت صید خاویار دریایی، قیمت خاویار پرورشی افزایش یافته و این محصول به‌طور میانگین کیلویی شش میلیون تومان در بازار‌های جهانی فروخته می‌شود.

رازقی با اشاره به تایید صادرات خاویار پرورشی ایران در فهرست اتحادیه اروپا گفت: بیشترین میزان خاویار صادراتی به کشور‌های اروپایی و امارات متحده عربی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: قیمت مناسب خاویار پرورشی و جایگاه آن در بازهای جهانی باعث افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی پرورش ماهیان خاویاری شده و امسال حجم سرمایه‌گذاری در این بخش نسبت به سال‌های گذشته به میزان زیادی افزایش یافته است.

رییس سازمان شیلات ایران افزود: برخلاف سال‌های گذشته که رغبت چندانی برای پرورش ماهیان خاویاری نبود، اکنون هم گوشت ماهیان خاویاری و هم خاویار آن مورد استقبال واقع شده است.

رازقی با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی پرورش ماهیان خاویاری اظهار کرد: با ارائه‌ی تسهیلات، از سرمایه‌گذاران در زمینه‌ی ماهیان خاویاری حمایت می‌کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید