ايران در ليست صادرکنندگان ماهيان پرورشي به اروپا

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۰ بازدید

ايران در ليست صادرکنندگان ماهيان پرورشي به اروپا
واحد مرکزی خبر :ایران در فهرست صادرکنندگان ماهیان پرورشی به اروپا قرار گرفت.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز درخراسان جنوبی ، از پذیرش مجوز شرایط بهداشتی صادرات ماهیان خاویار کشور برای نخستین بار در اتحادیه اروپا خبر داد و گفت : بر اساس توافقات انجام شده با اتحادیه اروپا ، ایران در لیست صادرکنندگان مجاز ماهیان پرورشی و به ویژه ماهی خاویار به اروپا قرار گرفت.
محسن دستور افزود : به‌منظور افزایش کیفیت ماهیان خاویاری و سلامت بهداشتی و بر اساس توافقات انجام‌ شده با اتحادیه اروپا، سازمان دامپزشکی ایران به‌ عنوان نماینده این اتحادیه در تجزیه و تحلیل مخاطرات حوزه صادرات ماهیان پرورشی به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی معرفی شد.
وی همچنین از افزایش 30 درصدی تولید داروهای دامی در کشور از آغاز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: بیش از 60 قلم داروی دامی در کشور تولید می شود که در این خصوص در 6 ماه نخست امسال بیش از 7 میلیون دلار صادرات به کشورهای آسیای میانه، اتحادیه اروپا و کشور عراق داشتیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه داروهای دامی و بیولوژیک در داخل کشور سرمایه گذاری خوبی توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، افزود: بیش از 95 درصد از داروهای دامی کشور در داخل تولید می شود و سرمایه گذاری خوبی در حوزه مواد اولیه داروهای دامی مورد نیاز کشور نیز انجام گرفته است.
آقای دستور گفت : یکی از سیاست های آینده سازمان دامپزشکی کشور توسعه تولیدات مواد اولیه دارویی در داخل ایران است که کشور را از وابستگی ارزی به کشورهای خارجی بیشتر مستقل می کند .
وی واردات دام زنده به کشور را محدود دانست و افزود : از ابتدای امسال تاکنون 35 هزار راس دام سبک از افغانستان به کشور وارد شده است

دیدگاه خود را بیان کنید