افزایش 284 درصدی اعتبارات مصوب سالجاری استان گلستان نسبت به سال گذشته

چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۳ بازدید

افزایش 284 درصدی اعتبارات مصوب سالجاری استان گلستان نسبت به سال گذشته
ایلنا:معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات گلستان از افزایش 284 درصدی اعتبارات مصوب استانی این اداره نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، "محمدرضا اشرفی" افزود: اعتبار مصوب استانی سالجاری 22 هزار میلیون ریال می باشد که این مبلغ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
به گفته وی، از کل اعتبارات مصوب استانی معادل 50 درصد از محل اعتبارات استانی و معادل 50 درصد مابقی از محل 2 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز تامین می شود.
اشرفی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته در 9 ماهه اول سالجاری گفت: در 9 ماهه نخست سالجاری مبلغ 5 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته که این رقم معادل 24 درصد از کل اعتبار مصوب استانی می باشد.
به گفته وی، اعتبارات تخصیص یافته این اداره کل غالبا برای اجرای طرح های زیربنایی و مهم هزینه می شود و اداره کل شیلات گلستان در سال 91 تعداد 6 طرح را در قالب 9 پروژه در دست اجرا دارد.
اشرفی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و فراهم آوردن شرایط اشتغال پایدار و موثر در جامعه بدون بوجود آمدن موقعیت مناسب برای توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی میسر نمی‌باشد.
وی افزود: از اهداف بلند مدت و مهم دولت اشتغال پایدار برای جوانان است که با راه اندازی کامل پروژه عظیم سایت میگوی گمیشان بخشی از مشکلات اشتغال منطقه رفع خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات گلستان تاکید کرد: به ازای هر دوو نیم هکتار در سایت میگوی گمیشان برای یک نفر بطور مستقیم و 2 نفر غیرمستقیم اشتقالزایی می شود.
اشرفی در ادامه افزود: اعتبارات استانی این اداره کل غالبا جهت احداث تاسیسات زیربنایی مجتمع پرورش میگوی گمیشان، احداث تاسیسات زیربنایی مجتمع پرورش ماهی گرم آبی آلاگل تصویب گردید.
وی احداث تاسیسات دو مزرعه تحقیقاتی میگو و ماهیان آب شور گمیشان را بخش دیگری از پروژههای اجرایی شیلات گلستان عنوان کرد و افزود: توسعه و ساماندهی فعالیتهای آبزی پروری، صید و صیادی، مطالعه و طراحی مجتمع های آبزی پروری نیز از دیگر پروژه های در دست اجرا می باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات گلستان یادآور شد: میزان کل اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته مبلغ 5328 میلیون ریال معادل 69 درصد اعتبارات مصوب بوده است

دیدگاه خود را بیان کنید