امضای تفاهم‌نامه اقتصادی مازندران با ترکیه

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۸ بازدید


باشگاه خبرنگاران مازندران شعبان‌زاده در هفدهمین جلسه مرکزخدمات سرمایه گذاری مازندران با هیئت‌های سرمایه‌گذاری Dagusan A.S. و Baytas A.S ترکیه در زمینه‌های راه و ترابری، ساخت‌وساز و هتل سازی، گردشگری، انرژی، فرودگاه و حمل و نقل هوایی تفاهم‌نامه اقتصادی امضا کرد.
وی ، یکی ازعوامل مهم در توسعه و پیشرفت اقتصادی استان را تامین منابع مالی از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی F.D.I بیان کرد.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران گفت: مازندران به دلیل نزدیکی به مرکز و برخورداری از شبکه حمل و نقل جامع شامل حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی و دارا بودن بنادر فعال و نیروی آماده به کار فراوان، یکی از استان‌های مستعد در زمینه توسعه صنعت به شمار می‌رود.
شعبان‌زاده استقرار صنایع مختلف به ویژه صنایع تبدیلی به دلیل تولید گسترده محصولات خام کشاورزی، دامی، شیلات و آبزیان را از مزیت‌های استان برشمرد.
این جلسه چهار تفاهم‌نامه اولیه به منظور بررسی دقیق طرح های سرمایه‌گذاری ارائه شده بین سرمایه‌گذاران و به ترتیب شهرداری کلاردشت برای طرح سرمایه‌گذاری تله کابین کلاردشت، آب و فاضلاب شهری برای طرح سرمایه‌گذاری فاضلاب شهری شهرهای قائمشهر، آمل و فریدونکنار و تامین آب شرب تنکابن، عباس آباد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای طرح سرمایه‌گذاری ساخت هتل 5 ستاره با برند ترک و در نهایت با اداره کل فرودگاه‌ها برای طرح توسعه فرودگاه‌های ساری و رامسر (ساختمان مرکزی و ترمینال) امضاء شد

دیدگاه خود را بیان کنید