شیلات نقش مهمی در جهت رفع معضل بیکاری و اشتغال استان گیلان دارد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


مدیرکل شیلات گیلان گفت: شیلات نقش مهمی در جهت رفع معضل بیکاری و اشتغال در استان دارد بنابراین باید از این فرصت به نحو بهینه بهره جست
خبرنگار مهر، حجت سعیدی ظهر امروز دوشنبه در جمع کارکنان شیلات افزود: گیلان با بهره گیری از نوار ساحلی و استفاده از منابع آب های داخلی ظرفیت های بالفعل و بالقوه بسیار فراوان و مناسبی در زمینه صنعت شیلات و آبزیان دارد.
وی اظهارداشت: این قابلیت های صید و صیادی، تکثیر و پرورش آبزیان در آب های داخلی و صنایع شیلاتی از جنبه اقتصادی برای کشور حائز اهمیت است.
مدیرکل شیلات گیلان گفت: چرخه تولید تا مصرف آبزیان به لحاظ اشتغال زایی بالا و نقش آن در صنایع بهره برداری و تولید و تشکل های مردمی و تعاونی های تولیدی و خدماتی به عنوان یکی از زیربخش های اقتصادی بسیار پُررنگ و نمایان است.
وی تاکید کرد: به این دلیل شیلات در کشور می تواند اهمیت بسزایی در اهداف برنامه ای برای رفع معضل بیکاری و اشتغال داشته باشد.
سعیدی درادامه به صادرات و ارز آوری شیلات اشاره کرد و یادآورشد: در صورت برنامه ریزی صحیح و شایسته در صنعت شیلات می توان دورنمای مناسبی را در بخشی از چرخه های اقتصادی در سطح ملی و بین المللی انتظار داشت

دیدگاه خود را بیان کنید