برخورد با 857 مورد صید غیرمجاز آبزیان در گیلان

چهار‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۸ بازدید


در سه ماهه سوم سال جاری 857 مورد صید غیرمجاز آبزیان برخورد قانونی شده است
عبدوس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه گیلان، گفت: در سه ماهه سوم سال جاری با تلاش‌های شبانه روزی اعضای یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان با 857 مورد صید غیرمجاز آبزیان، 177 مورد شکار غیرمجاز پرندگان، 2 مورد شکار غیرمجاز پستانداران، 72 مورد زنده گیری پرندگان، 17 مورد زنده گیری پستانداران برخورد قانونی شده و متخلفین به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.
وی افزود: همچنین برخورد با 10 مورد نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان، کشف بیش از 100 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز که بصورت غیرقانونی به شکار پرداختند، کشف یک هزار و 583 مورد ادوات صید از دیگر فعالیت‌های این یگان بشمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: شکی نیست که تلاش‌های مامورین حفاظت میط زیست در مناطق می‌تواند در تضارب با همکاری‌های همه جانبه مردم طبیعت دوست گیلان تخلفات و خسارت به محیط زیست را به حداقل رسانده و حق حیات سایر موجودات که بستر زندگی را برای انسان ایجاد می‌کند، فراهم آورد.
عبدوس تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست گیلان متشکل از نیروهای ورزیده و دوره دیده‌ای است که علاوه بر گذراندن موقعیت از زندگی در شرایط سخت مکلف‌اند به صورت فصلی پیرامون به روز کردن دانسته‌های خود پیرامون حیات وحش، نقشه‌خوانی، آمادگی‌های جسمانی و ... تلاش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این تلاش‌ها عموما در قالب برنامه‌های آموزشی سازمان به بار نشسته و موجبات توفیق بیشتر این نیروها را در برخورد با متخلفین فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: شکی نیست که در سراسر کشور و استان گیلان تعداد نیروهای به خدمت گرفته شده در این زمینه کفاف وسعت و حساسیت مناطق حساس را نمی‌دهد، اما این نیروها سعی دارند تا با تلاش مضاعف، خلاء کمبود نیرو را مرتفع کرده و حضور پررنگ‌تری در مدیریت حیات وحش و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط زیست داشته باشند.
عبدوس خاطرنشان کرد: تبیین ماده 31 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت محیط زیست که به واسطه مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست تبدیل به دستورالعملی واحد در سراسر کشور شده است. در همین راستا در ماده 4 فصل اول خود اعضاء یگان محیط زیست را به افرادی اطلاق می‌کند که پس از طی دوره‌های آموزشی مسئولیت اجرای قوانین شکار و صید و حفاظت و بهسازی محیط زیست در حوزه استحفاظی و اجرای قانون و مقررات مربوط به آنها سپرده شده است

دیدگاه خود را بیان کنید