جزئیات بیشتری از لاشه نهنگ پیداشده در نزدیکی جزیره قشم

چهار‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۰ بازدید


مدیرکل محیط زیست هرمزگان با اشاره به پیدا شدن لاشه نهنگ در نزدیکی جزیره قشم اظهار کرد: ازجمله دلایل مرگ نهنگ مزبور می‌توان به احتمال برخورد با پروانه کشتی، اسیر شدن در تورهای صیادی و همچنین ایجاد اختلال در ناوبری اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، مجید وفادار درخصوص لاشه پیداشده یک قطعه نهنگ در نزدیکی جزیره قشم، اظهار کرد: در پی تماس تلفنی صیادان شهر سوزا، ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قشم، گشت دریایی در منطقه آغاز و سرانجام در حوالی دو مایلی روستای مسن، لاشه نهنگ تلف شده یافته شد.
وی افزود: به دلیل گذشت بیش از 10 روز از زمان مرگ جانور و فساد شدید بافت‌ها، همچنین از بین رفتن سر و دم، امکان شناسایی گونه و انجام عملیات زیست سنجی مقدور نبود.
مدیرکل محیط زیست هرمزگان با اشاره به مشخصات این نهنگ تلف شده، تصریح کرد: طول نهنگ بدون احتساب سر و دم، حدود 14 متر و وزن آن حدود 6 تن برآورد شده است.
وفادار با اظهار اینکه جنسیت نهنگ مزبور نر بوده اضافه کرد: با توجه به طول زیاد و جثه بزرگ احتمالا یکی از گونه‌های نهنگ براید، آبی و سای است.
این مقام مسئول در پایان نیز با اشاره به عوامل تهدیدکننده این آبزیان، ادامه داد: ازجمله دلایل مرگ نهنگ مزبور می‌توان به احتمال برخورد با پروانه کشتی، اسیر شدن در تورهای صیادی و همچنین ایجاد اختلال در ناوبری اشاره کرد

دیدگاه خود را بیان کنید