تولید 60 درصد آبزیان گلستان در گنبدکاووس

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

تولید 60 درصد آبزیان گلستان در گنبد
صویب سند ارزش افزوده گردشگری، ابلاغ طرح جامع پیشگیری اطفای حریق، ضرورت برخورد با کشاورزانی که اقدام به سوازندن بقایای کشاورزی می کنند، توسعه ساختمان مدیریت بحران و تولید 60 درصد آبزیان در گنبد از جمله عناوین اخبار استانداری و فرمانداریهای گلستان است
خبرگزاری مهر، معاون امورعمرانی استانداری گلستان اعلام کرد: سند ارزش افزوده گردشگری استان ، در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسید.
عبدالرضا دادبود گفت: سند ارزش افزوده گردشگری در 3 حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درسطح قابل قبولی تهیه شده و جهت اجرایی شدن این سند عملیاتی ، نیاز به همکاری کلیه دستگاه های اجرایی است.
دادبود با اشاره به اینکه گزینه های حداقل در این سند دیده شده، افزود: فرصت هایی همچون تالاب ها، گلفشان ها و جزیره آشوراده دراین سند دیده نشده و درصورت اجرایی شدن طرحهای عظیم گردشگری دراین استان همچون طرح جزیره آشوراده، تحول عظیمی در این سند ایجاد خواهد شد.
طرح جامع پیشگیری مقابله و اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی به استانها ابلاغ شد
رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق کشور گفت: طرح جامع پیشگیری مقابله و اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی کشور از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به تمامی استانهای سطح کشور ابلاغ شد.

قاسم سمیعی افزود: در این طرح وظایف دستگاهای اجرایی و عضو کارگروه تخصصی اطفای حریق استان ها جهت پیشگیری و مقابله با حریق جنگل و منابع طبیعی در سطح کشور مشخص شده است.

به گفته وی؛ این طرح به همت کارگروه کشوری اطفای حریق مرکب از سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان جنگلها و مراتع و سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ادارات کل مدیریت بحران استانهایی که عضو این کارگروه تخصصی هستند تهیه و تنظیم شده است.

ضرورت برخورد با کشاورزانی که اقدام به سوختن بقایای گیاهی می کنند

معاون استاندار در ادامه خواستار برخورد و جریمه زمینداران و کشاورزانی که اقدام به سوزاندن ساقه های گیاهی پس از برداشت محصوصل می کنند شد و پایین آمدن کیفیت محصول دهی زمین ، از بین رفتن موجودات زنده و آلودگی هوا را از زیانهای این روش غلط برشمرد.

وی تأکید کرد : برای آنکه هوای پاک و محیط پاک و به دور از آلودگی داشته باشیم باید یک سری از رفتارهایمان را در مسیری درست جهت دار و مدیریت کنیم که به محیط و هوای پاک کمک کند .

جمشیدی در پایان خاطر نشان کرد : دستگاههای اجرایی و عمرانی همواره باید این اصل را در دستور کار خود قرار دهند که توسعه تبدیل به تهدید نشود و فضای توسعه باید به گونه ای مدیریت شود که فرصت محسوب شده و در این راه سازمان حفاظت از محیط زیست می تواند با ارائه راهکارها و راه حل های صحیح ، بسیاری از مشکلات و اختلافات بین خود و دستگاههای پیگیر امور عمرانی را مرتفع سازد.

ساختمان مدیریت بحران استان نیازمند توسعه است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: به رغم ساخت طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران ، این ساختمان پاسخگوی همه نیازهای قانونی این مجموعه نیست و باید توسعه یابد.

قاسم سمیعی در بازدید از پیشرفت کاری ساخت و تجهیز طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران استان افزود: اگرچه بخش های متعددی در این ساختمان تعبیه شده اما نیاز به بخش های مختلف و کاربردی دیگری از جمله محل استقرار شبانه روزی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در هنگام بحران و سالن جلسات کارگروههای تخصصی احساس می شود.

وی با اشاره به بازدید معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از این ساختمان تصریح کرد: در این بازدید ایشان نسبت به کمبود فضای اداری و کاربردی این مجموعه ابراز نگرانی کردند.

تولید 60 درصد آبزیان گلستان در گنبدکاووس

نورالله نوراللهی فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه شهرستان گنبد کاووس در همه عرصه ها از جمله تولید ‏گندم، کلزا، گوشت قرمز، گوشت سفید در استان گلستان رتبه اول را داراست و 60 ‏درصد آبزیان استان را تولید می کند گفت: با توجه به ظرفیت و گستردگی و اهمیت ‏شهرستان باید توانمندیهای شهرستان در شبکه استانی نشان داده شود.‏

وی با اشاره به نقش ویژه صدا و سیما و اهمیت آن به دلیل منشا اثرات بزرگ در جامعه ‏گفت: صدا و سیما یعنی استفاده از خلاقیتها در ارائه واقعیتهای جامعه و تعادل بخشی در ‏بخش خبرها و برنامه ها را یکی از وظیفه مندی صدا و سیما دانست

دیدگاه خود را بیان کنید