برگزاري کنفرانس علوم دريايي و اقيانوسي در خرمشهر

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۶ بازدید


واحد مرکزی خبر:نخستین کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی کشور در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.
رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن سواحل طولانی و مجاورت با سه پهنه بزرگ آبی دریای خزر/ خلیج فارس و دریای عمان از اهمیت ژئوپلتیک ویژه‎ای در سطح منطقه‎ای و بین‎المللی برخوردار است.
آقای صدری‎نسب تبیین برنامه جامع علوم و فنون دریایی و اقیانوسی در افق هزار و چهارصد و چهار را مهم‎ترین هدف این کنفرانس عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‎های موجود در اتحادیه دانشگاه‎‎ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی برای جبران عقب‎ماندگی‎ها و بی توجهی‎های پیشین در این حوزه باید متعهدانه/ مسوولانه و دلسوزانه برای ارتقای سطح علمی کشور در این حوزه کار و همت مضاعف انجام دهند.
وی ارایه مقالات برگزاری میزگردهای هم‎اندیشی موضوعی را از اهم برنامه‎های این کنفرانس برشمرد و گفت: در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی و ارایه مقالات علمی- پژوهشی از مهم ترین محورهای این کنفرانس است.
در این کنفرانس متخصصان و کارشناسان در حوزه‎های زیست‎شناسی/ فیزیک/ شیمی/ هواشناسی/ زمین‎شناسی/ محیط‎زیست و آلودگی دریا و حمل و نقل دریایی/ تکثیر و پرورش آبزیان دریایی/ علوم انسانی دریا/ هیدروگرافی دریا/ مدیریت و مهندسی سواحل و خلیج فارس و موضوع¬های وابسته به مدت دو روز به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت

دیدگاه خود را بیان کنید