تولید 600 تن ماهی در استان یزد

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تولید 600 تن ماهی در استان یزد
مدیر امور شیلات و آبزی‌پروری استان یزد گفت: در سال‌های اخیر با وجود کم آبی استان، 600 تن ماهی سردآبی و گرم آبی در یزد تولید شده است
مبینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در زمینه ترویج آبزی‌پروری انجام شده که با تولید 600 تن ماهی سردآبی و گرم آبی از برنامه توسعه پنجم جلوتر هستیم.
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان یزد می‌توان جایگاه ویژه‌ای را برای تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی و به ویژه تیلابیا پیش‌بینی کرد.
مبینی اظهار داشت: پرورش ماهیان سردآبی یا قزل آلا در نیمه دوم سال و از مهرماه آغاز می‌شود و وزن استاندارد بازاری آن در مجموع به 350 تن می‌رسد.
وی با اشاره به پرورش ماهی گرمابی یا کپور ماهیان بیان کرد: این ماهیان با آغاز فصل بهار هنگامی‌که دمای آب به بالای 20 درجه می‌رسد در استخرهای دو منظوره کشاورزی رهاسازی می‌شوند تا در پایان شهریور برداشت شوند.
مبینی مهم‌ترین مناطق پرورش آبزیان در استان را شهرستان‌های خاتم، بافق، مهریز، تفت، اردکان و طبس عنوان کرد.
مدیر امور شیلات استان یزد گفت: در سال 91، رها سازی ماهی در هفت مورد از استخرهای ترویجی، رهاسازی یک‌میلیون بچه ماهی سردآبی و 230 هزار قطعه ماهی گرم آبی، طرح پرورش 8هزار قزل‌آلا در قفس و رهاسازی 60 هزار بچه ماهی تیلاپیا از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات و آبزی‌پروری در استان یزد به شمار می‌رود.
وی همچنین از افزایش ظرفیت تولید ماهی در استان یزد خبر داد و افزود: با احداث و راه‌اندازی استخرهای دو منظوره و ارائه تسهیلات، ظرفیت پرورش ماهی در استان یزد 350 تن افزایش می‌یابد

دیدگاه خود را بیان کنید