حفظ کیفیت و عرضه آبزیان از اولویت‌های کاری شیلات رودسر

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید


رئیس اداره شیلات شهرستان رودسر گفت: حفظ کیفیت و عرضه آبزیان برای اداره شیلات به عنوان اولویت مطرح است که تاسیس بازار ماهی یکی از برنامه‌های ما در این راستاست.
مهندس قربانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، در زمینه حفظ کیفیت و عرضه آبزیان گفت: حفظ کیفیت و عرضه آبزیان برای اداره شیلات به عنوان اولویت مطرح است که در این راستا اداره شیلات تاسیس بازار ماهی را در برنامه خود قرار داده و این موضوع هم در راستای همین سیاستهاست.
وی گفت: برای شهرستان رودسر از ابتدای سال بحث بازار ماهی را در حال پیگیر هستیم اما متاسفانه تاکنون تامین اعتبار آن صورت نگرفته است، این امر طرحی است که همه مشکلات در بازار ماهی فروشان را حل خواهد کرد و دیگر از لحاظ بهداشتی و عرضه ماهیان مشکلی نخواهیم داشت.
مهندس قربانیان در زمینه فعالیت‌های شیلات در بخش آبزیان گفت: تعدادی سبدهای قابل شستشو و حمل راحت با ماشین های حمل ماهی را به صورت رایگان در اختیار پره های صیادی قرار دادیم که جهت شستشوی ماهیان مشکلی نداشته باشند، در چند مرحله دوره‌های آموزشی برای مدیران پره های صیادی برگزار کردیم. ناظرینی را انتخاب کردیم که جهت نظارت بر نحوه صید و استحصال ماهیان در پره های صیادی حضور داشته باشند که یکی از وظایف این عزیزان نظارت بر شستشوی ماهیان نیز است که بلافاصله بعد از صید باید صورت گیرد.
وی افزود: ما جایگاه‌هایی را موسوم به سیم چال در پره‌های صیادی داریم که می‌توانیم ماهیان را در آنجا با آب چاه شستشو دهیم و مشکلات ماهیان شن زده حل شود.
وی تاکید کرد: مردم عزیزی که ذهنیت نادرست در خرید ماهیان دارند، باید از آن دوری کنند. ما موظف به فرهنگسازی در این زمینه هستیم و بایستی بدانیم ماهیان شن زده صرفا به خاطر داشتن شن موجود بر روی آن سالم و تازه نیستند و با تغییر نگرش مراقب عرضه نامناسب ماهیان فاسد و سلامتی خود باشیم.
رئیس اداره شیلات شهرستان رودسر در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله به نقطه‌ای دست یابیم که شما مردم عزیز با راحتی و اطمینان خاطر ماهیان را خریداری کنید و بدانند که دوره‌گردها هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال ماهی فروخته شده به مصرف کنندگان ندارند. بنابراین با اطمینان خاطر به اعلام می‌کنیم که خرید ماهی خود را از مغازه‌دارانی که با رعایت اصول بهداشتی تحت نظارت این اداره فعالیت می‌کنند، انجام داده و از این منبع بسیار قوی و غنی با اطمینان خاطر برخوردار شوید

دیدگاه خود را بیان کنید