تسهیل در امور صیادان بندر دیر ضروری است

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر و جم درمجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه صیادان بندر دیر از اقشار شریف و زحمت کش هستند،تسهیل درامورآنان ضرورت دارد
خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسی احمدی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از صیادان در دفتر نماینده در بندر دیر اظهار داشت: دریا نعمت عظیم و خدادادی است که صیادان زحمت کش از این طریق امرار معاش دارند و زندگی خود را می‌چرخانند.
وی گفت: اکنون معیشت و تامین زندگی اکثر مردم مرزنشین و بندری از طریق دریا و دریانوردی است که باید مسئولان مسیر زندگی مردم را سخت نکنند.
نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر و جم درمجلس شورای اسلامی افزود: سیاست دولت ومسوولان باید درامر توسعه صید و صیادی و زیرساخت های شیلات گسترش یابد و در امر سوخت رسانی به این قشر فعال و زحمت کش تنگ نظری را کنار بگذارند.
وضعیت معیشت صیادان دیری مناسب نیست
مدیر تعاونی صیادی بندردیرگفت: مشکل اصلی و اساسی صیادان بندر دیر، صید ترال است که این کار علاوه براین که باعث تخریب ادوات صید صیادان، صیدگاه ها و زیستگاه های میگوی منطقه می شود، برای صید استاندارد نیز ناامنی ایجاد می کند.
عیسی فولادی افزود: اکنون وضعیت معیشت صیادان با توجه به کاهش ذخایر آبزیان مناسب نیست و نیاز است دولت از جامعه صیادی حمایت بیشتری داشته باشد.
وی گفت: بندر دیر با 600فروند شناور و قایق صیادی و بیش از270فروند شناور و کشتی تجاری در 200کیلومتری جنوب استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس واقع است

دیدگاه خود را بیان کنید