پرداخت بسته حمایتی 100 میلیارد تومانی دولت به پرورش دهندگان میگو

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در ادامه اجرای بسته حمایتی ارایه شده از سوی دولت به میگوکاران، 30 درصد باقیمانده از پرورش دهندگان میگو سال آینده از مزایای این بسته بهره مند خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا رازقی با اعلام این مطلب افزود: در راستای حمایت از بدهکاران پرورش میگو در کشور،در سال جاری مبلغ یک هزار میلیارد ریال( 100 میلیارد تومان) اعتبار از دولت مصوب و از طریق بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ و اجرایی شد.
وی اظهارکرد: در این مدت بخش عمده میگوکارانی که به هر دلیلی قادر به ادامه فعالیت در این بخش نبودند، به بانک های عامل معرفی و از تسهیلات موردنظر بهره مند شدند.
وی افزود:براساس قول مساعد دولت، سال آینده مابقی میگوکاران که حدود 30 درصد هستند، می توانند از تسهیلات بسته حمایتی دولت به میگوکاران بهره مند شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این بسته حمایتی به مبلغ 100 میلیارد تومان به فعالان و شاغلان صنعت میگو، افرادی که بیش از سه سال در این صنعت فعالیت داشتند و افرادی که آمادگی تولید دارند، پرداخت شده است.
رازقی با تاکید براینکه با اجرای بسته حمایتی میگو در کشور، میگوکاران ملزم به فعالیت در این حوزه هستند،افزود: هم اکنون حدود 70 درصد ظرفیت تولید و پرورش میگو در کشور فعال است و پیش بینی می شود سال آینده با مزارع پرورش میگوی فعال مواجه شویم و مزارع تعطیل نداشته باشیم.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: همچنین افرادی که آمادگی تولید و پرورش میگو را دارند، برای سال آینده مشمول دریافت تسهیلات از بسته حمایتی دولت خواهند شد.
به گفته ی رازقی، در حال حاضر در سراسر استان های جنوبی با استقبال خوب و احیای مجدد پرورش میگو مواجه شده ایم و افزایش عملکرد این محصول نشانگر ورود مجدد میگو کاران به پرورش میگو است.
وی گفت: در شمال کشور همچون منطقه گمیشان در استان گلستان مجوز پرورش میگو در چهار هزار هکتار اخذ شده است که بیش از 200 هکتار آن طی سال جاری زیر کشت میگو رفت.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خوب دریای خزر، پرورش میگو در آب های شمالی نیز در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.
به گفته ی رازقی،در سالجاری بیش از 10 هزارتن میگوی پرورشی در کشور تولید شده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به بیش از 30 هزارتن افزایش یابد

دیدگاه خود را بیان کنید