1500 فرصت شغلی در مجتمع پرورش ماهی آزادگان ایجاد شد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

1500 فرصت شغلی در مجتمع پرورش ماهی آزادگان ایجاد شد
باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'سید قادر احمدی' اظهارداشت : واگذاری 207 مزرعه 20 هكتاری در مجتمع آزادگان شماره دو در قالب شركت های تعاونی هفت نفره، اشتغال زایی یك هزار و 500 نفر از افراد جویای كار را در پی دارد كه از این تعداد 290 نفر فارغ التحصیل در رشته های شیلات، محیط زیست و كشاورزی و 59 نفر دانش آموخته مقطع كارشناسی ارشد در رشته های فوق الذكر جذب این شغل ها می شوند.

وی سرمایه گذاری صورت گرفته را 12 هزار میلیارد ریال و سهم هر مزرعه را مبلغ شش هزار و 400 میلیون ریال برای هر تعاونی برشمرد و افزود: برآورد هزینه ی زیربنا برای هر هكتار بر اساس طرح توجیهی اداره كل شیلات خوزستان 110 میلیون ریال است و این میزان سرمایه گذاری با استفاده از اعتبارات طرح توسعه كشاورزی در بانك سپه خواهد بود.

به گفته این مقام مسوول، تشكیل شركت های تعاونی در مجتمع آزادگان كه با تأكید استاندار خوزستان انجام شده، ایجاد یك هزار و 500 فرصت اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

وی راه اندازی فاز دو آزادگان را فرصتی برای توسعه كشاورزی استان دانست و گفت: فاز دو آزادگان در بخشی از زیرساخت‌ها با فاز یك مشترك است و حدود 30 درصد زیرساخت‌ها در فاز دو و 70 درصد آن در فاز یك اجرا شده است.

نماینده اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان در ستاد توسعه كشاورزی اهواز، با بیان این كه صنعت آبزی پروری و شیلات استان رو به پیشرفت است و در طرح‌های ایجاد و توسعه شیلات شكست وجود ندارد، افزود: شیلات یكی از طرح‌های موفق است و در این صنعت ما هیچ مشكلی برای فروش محصولات نداریم و در آن شكست وجود ندارد.

وی افزود: همه حوضچه‌های پرورش ماهی و آبزیان در خرمشهر و مجتمع پرورش ماهی آزادگان به تعاونی‌ها واگذار شده است وهم اكنون فعالان این عرصه در حال تولید و اشتغال زایی در صنعت آبزی پروری هستند.

رییس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی اهواز، در مورد ضمانت نامه های تعاونی شیلات گفت: در بخش ضمانت‌ها، تا 70 درصد وثیقه از صندوق ضمانت تعاون استفاده می شود و 30 درصد مابقی را نیز متقاضی تامین می كند.

وی هدف از تاسیس تعاونی را ایجاد اشتغال عنوان كرد و گفت: در سند تحول پنج ساله 20 درصد از تسهیلات هر بخش به تعاونی‌ها تعلق گرفته است.

احمدی، یادآورشد: سالانه 580 هزار تن انواع ماهی و آبزی پروری در كشور تولید می‌شود كه150 هزار تن به صورت آبزی پروری است و سهم استان خوزستان از این میزان تولید، 60 هزار تن ماهی است.

وی افزود: به صورت متوسط، سالانه از 297 مزرعه پرورش ماهیان گرمابی استان خوزستان به مساحت مفید شش هزار و 400 هكتار، 25 هزار و 210 تن انواع ماهیان پرورش گرمابی از گونه‌های كپور، آمور، فیتوفاگ، بیگ‌هد و گونه‌های بومی شامل بنی و شیربت تولید می‌شود.

احمدی، از زمینه سازی مقدماتی برای تشكیل 'اتحادیه تعاونی های شیلات 'به منظور شروع عملیات آماده سازی این مجتمع پرورش ماهی خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، در سال آینده این طرح اشتغال زا به مرحله بهره برادی می رسد

دیدگاه خود را بیان کنید