کشف یک جفت گونه نادر کوسه

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


دو سال پیش یک ماهیگیر استرالیایی موفق شد در جزیره «روت نست» واقع در غرب استرالیا، یک جفت کوسه نادر صید کند که کوسه نر حدود یک متر و کوسه ماده که حامله بود، حدود 1.2 متر طول داشت و از نظر ظاهری با کوسه‌های دیگر آب‌های استرالیا تفاوت داشتند. کارشناسان می گویند که کوسه ماده 22 بچه در شکم خود داشت.

این ماهیگیر سپس کوسه‌های صید شده را در اختیار اقیانوس شناسان دانشگاه استرالیای غربی قرار داد که پس از مطالعه روی DNA آنها، تیم تحقیقاتی اعلام کرد این کوسه‌ها به گونه کوسه‌های سگ ماهی «مازارین» تعلق دارند.

این گونه معمولا در آب‌های اندونزی، نیوزیلند و ژاپن تجمع دارند. با این حال دانشمندان به درستی نمی‌دانند چرا این کوسه‌ها تا این حد از زیستگاه اصلی خود دور شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، مشاهده 22 بچه در شکم کوسه ماده، کارشناسان را شگفت زده کرده است چرا که آنها تاکنون تنها دو مورد را مشاهده کرده‌اند که این تعداد بچه در شکم خود حمل می‌کنند.

کمپستر، متخصص اعصاب شناسی آبزیان می‌گوید: از دیرباز دانشمندان بر این باور بوده‌اند که این گونه از کوسه‌ها می‌توانند همزمان حداکثر 10 فرزند به دنیا بیاورند.
کارشناسان حیات وحش اعلام کردند: کشف یک جفت گونه نادر کوسه در سواحل استرالیا ممکن است سبب تجدیدنظر درباره تنوع این گونه جانوری شود.
4

دیدگاه خود را بیان کنید