آغاز صید بچه ماهیان گرمابی در ریگان

چهار‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۳۷ بازدید

آغاز صید بچه ماهیان گرمابی در ریگان
برای نخستین‌بار در استان کرمان پرورش بچه ماهیان گرمابی در کویر لوت تحقق یافت و کشاورزان ریگانی شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را جامه عمل پوشاندند
خبرگزاری فارس از ریگان، برای نخستین‌‌بار در استان کرمان پرورش بچه ماهیان گرمابی در کویر لوت تحقق یافت و امروز در اقدامی از استخر پرورش ماهیان گرمابی بیش از 8 هزار و 500 بچه ماهی به شهرستان‌های استان برای پرورش ارسال شد.
موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی ریگان در حاشیه این اقدام گفت: با توجه به کمبود امکانات با همت بخش خصوصی و دیریت شیلات استان، استخر پرورش ماهیان گرمابی راه‌اندازی و یکی از مشکلات استان در زمینه شیلات و بچه‌ماهی برطرف شد.
وی افزود: در این استخر پرورش ماهی طی چهار ماه گذشته یک میلیون لارو رهاسازی شد که طی مدت کوتاهی این بچه ماهیان رشد یافتند و برای پرورش آماده ارسال به شهرستان‌های استان کرمان شدند.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان بیان داشت: در این استخرها ماهیان آمور، کپور و فیتوفلانک در استخر حد واسط پرورش داده شد و استان را از ورود بچه ماهی از شمال کشور بی‌نیاز کرد.
جلالی بیان داشت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای یونجه مشهور بمی است و این گیاه خوراک بچه ماهیان است، این شهرستان از لحاظ تامین خوراک بچه ماهیان بی‌نیاز است.
مجید اعتمادی فرماندار ریگان گفت: شهرستان ریگان با توجه خاک و آب مناسب شرایط پرورش ماهی گرمابی را دارد و کشاورزان در کنار مزارع خود به پرورش ماهی روی آورند.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه ریگان تک‌محصولی است، کشاورزان با روی آوردن به پرورش ماهی از تک‌محصولی خارج شوند، افزود: با راه‌اندازی این استخرهای پرورش ماهی برای بیش از 100 نفر اشتغالزایی می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید