اجرای طرح توسعه بندر لنگه

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۳۷ بازدید


خبرنگار مهر، علی اکبر صفایی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بندر لنگه از بهره برداری طرح توسعه بندر لنگه با اعتبار 18 میلیارد تومان خبر داد
صفایی گفت: با اجرای طرح توسعه بندر لنگه شامل ترمیم قسمتی از اسکله قدیم، اصلاح واطاله موج شکن و محوطه سازی،وسعت حوضچه این بندر از 10هکتار به 30 هکتار افزایش یافته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گفت: اسناد مناقصه لایروبی حوضچه بندر آماده شده است و امیدواریم بتوانیم قبل از پایان سال و همزمان با بهره برداری از طرح توسعه بندر عملیات لایروبی را آغاز کنیم.

صفایی اعتبار اولیه لایروبی را پنج میلیارد تومان و زمان اجرای آنرا یکسال اعلام کرد.

مدیرکل بنادر استان گفت : با انجام عملیات لایروبی، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از 1.5 میلیون تن در سال به 4.5 میلیون تن افزایش پیدا میکند و امکان پهلوگیری شناورها با ظرفیت 10 هزار تن و با آبخور 5.5 متر فراهم می آید.
همچنین در ادامه این بازدید مدیر اداره بنادر بندرلنگه اسماعیل مکی زاده گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد های دریایی در ایام نوروز شناور ناجی سه در بندر چارک مستقر می شود.

مدیر اداره بندر لنگه از آموزش شناور ها و کارکنان شرکت های کشتیرانی در راستای نحوه سرویس دهی و تکریم ارباب رجوع در ایام نوروز خبر داد و افزود: کلاسهای آموزشی متنوع برای شرکت های کشتیرانی، نحوه برخورد مناسب در شرایط مختلف کار با مسافران از جمله برنامه های است که برای طرح سفرهای دریایی در ایام نوروز 92 صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استقبال ارگانه ای دریایی از طرح همیار ناجی بی نظیر بوده است اظهارداشت: داوطلبانی از ارگانهای دریایی نظیر دریابانی، اداره شیلات، اداره محیط زیست و ... جهت افزایش نیروی انسانی امداد رسان در طرح نوروزی سفرهای دریایی و برای انجام سفرهای ایمن، یاری رسان کمیته حمل و نقل دریایی غرب استان هرمزگان خواهند بود

دیدگاه خود را بیان کنید