اخذ مجوز آبگذری، معضل پیشروی سرمایه‌گذاران آبزی‌پروری خراسان شمالی

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


مبارکی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی، با بیان این‌که مصرف سالانه ماهی در این استان چهار هزار و 25 تن است، افزود: در حال حاضر با کسری سه هزار و 150 تنی تولید آبزیان در خراسان شمالی روبرو هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 54 واحد مزرعه پرورش ماهیان سردآبی و 12 واحد مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در استان فعال هستند که این واحدها تا پایان سال جاری 935 تن ماهی تولید خواهند کرد.
وی اظهار داشت: در سال جاری تقاضای سرمایه‌گذاری برای احداث شش واحد آبزی پروری از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به این سازمان ارسال شده است که بعد از ارزیابی به بانک معرفی شده‌اند.
این مقام مسوول توضیح داد: با این وجود متقاضیان برای احداث مزارع آبزی پروری در گام نخست می‌بایست از ساکنان روستاهای اطراف چشمه‌ها، رودخانه‌ها و قنات‌ها برای استفاده از حق آبه رضایت‌نامه اخذ کنند، این در حالی است که سرمایه‌گذاران برای اخذ مجوز آبگذری از روستاییان، اغلب با مشکل روبرو می‌شوند.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاران به منظور احداث مزارع آبزی پروری در پایاب سدها برای اخذ مجوز از شرکت آب منطقه‌ای استان و بهره‌مندی از آبگذری پایاب سدها، مشکلی ندارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: علاوه بر آن در سال جاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرح توجیهی احداث کارخانه خوراک آبزیان در استان را به این سازمان ارائه داده است که در صورت اخذ موافقت اصولی، نخستین واحد تولید خوراک آبزیان شرق کشور راه‌اندازی خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید