عرضه ماهی زیر قیمت اسکله

چهار‌شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس تابش صبح امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر در ارتباط با وضعیت عرضه ماهی در بوشهر اظهار داشت: با وجود اینکه بوشهر بیشترین مرز دریایی را دارد می‌طلبد مردم این استان از ماهی ارزان قیمت ارتزاق کنند و این موضوع از دغدغه‌های امام جمعه، استاندار و خود مردم هم بوده است.
وی افزود: در همین ارتباط با حمایت استاندار و همکاری شیلات، جهاد کشاورزی شبکه عرضه ماهی را در بوشهر تعریف کردیم. بحث ماهی و قیمت مبنایی آن باید ساماندهی شود اما این امر در کوتاه مدت شدنی نیست.
تابش اضافه کرد: با تعاونی صیادان، مسئولان استانداری و ... جلسات مختلفی داشتیم و مقرر شد ماهی به قیمت 20 درصد زیر قیمت اسکله برای تامین نیاز شب عید در مراکز فروش سازمان صنعت و معدن و تجارت عرضه شود. این روند تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و از سال آینده نیز ساماندهی بهتری در مورد عرضه ماهی خواهیم داشت.
کالاهای اساسی شب عید به میزان کافی موجود است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه کمبودی در مورد عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در شب عید نداریم، گفت: مرغ، گوشت قرمز، میوه شب عید، آجیل، روغن و شکر به اندازه نیاز و کشش بازار در اختیار داریم و در مراکز فروش توزیع می‌شوند.
وی گفت: قیمت مرغ گرم از 6 هزار و 350 تومان به 5 هزار و 700 تومان رسیده و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این قیمت نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است و به جرات می‌گویم قیمت آجیل در استان بوشهر 30 درصد زیر قیمت سایر استان‌های همجوار است.
تشکیل 10 پرونده تخلف در نمایشگاه بهاره
تابش ادامه داد: در نمایشگاه بهاره امسال تاکنون 10 پرونده تخلف مربوط به اصناف متخلف در این نمایشگاه تشکیل شده است و رسیدگی به آن‌ها ادامه دارد. در شهر بوشهر 35 مرکز توزیع میوه و 50 مرکز توزیع مرغ آماده توزیع کالاهای مذکور به همشهریان هستند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با نقش سازمان حمایت از مصرف کننده گفت: رصد کمبود، گرانی و تعیین برخی کالاهایی که قیمت‌گذاری نشده از وظایف این سازمان است.
تابش ادامه داد: واحدهای تولیدی که به دنبال تندیس حقوق مصرف کنندگان هستند باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر مراجعه کنند.
مرغ و برنج به اندازه کافی در استان بوشهر موجود است
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه مرغ و برنج به اندازه کافی در مراکز توزیع موجود است، گفت: اهتمام مسئولان کشوری برای تامین مایحتاج خیلی زیاد است بنابراین تاکنون در این زمینه مشکلی پیش نیامده است.
تابش ادامه داد: برای عرضه برنج با حذف سرکوپن، این محصول را با ارز مرجع در نمایشگاه با قیمت 38 هزار و 500 تومان عرضه کردیم و در مورد کالاهایی که با ارز مبادله‌ای وارد شدند فعلا عرضه‌ای نداریم.
وی افزود: تشدید بازرسی‌ها از اصناف را از 15 اسفندماه آغاز کرده و گشت‌های مشترک با تعزیرات را انجام دادیم هر چند تعداد نیروهای تعزیرات حکومتی استان در این زمینه کافی نیست.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شش کانکس ثابت در استان برای شکایات مردمی از وضعیت بازار و قیمت‌های در نظر گرفتیم و شماره تلفن 124 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نظرات و شکایات مردمی است

دیدگاه خود را بیان کنید