تولید و پرورش سالانه 4.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در آذربایجان‌شرقی

جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، محمد صمدزاده با بیان اینکه شهرستان‌های تبریز و آذرشهر دو قطب تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان و شمال‌غرب کشور هستند، اظهار کرد: ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی بر کسی پوشیده نبوده و هم اکنون بیش از 30 گونه از ماهیان زینتی و اکواریومی شناخته شده در استان تولید و پرورش می‌یابد.
وی با بیان اینکه تولیدات استان در این بخش به استان‌های دیگر و بعضاً به خارج از کشور صادر می‌شود، ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی و اکواریومی به لحاظ اشتغالزایی دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای بوده و نیازمند مساعدت همه جانبه مسئولان ذیربط است.
صمدزاده با بیان اینکه از جمله ماهیان زینتی تولیدی در استان می‌توان به خانواده ماهیان مولی، شامل سفید، مشکی، سیاه؛قرمز، قرمز، دم شمشیری ، پلاتی، رزی بارب، بارب، حلب حلب، سیچلار گورخری، دم شمشیری، کف خوار و آنجل را نام برد افزود: پرورش و تکثیر ماهی‌های آکواریومی توسط بخش خصوصی در استخرهای خاکی و بتونی انجام و شامل گونه های تخم‌گذار و زنده زا هستند.
وی با بیان اینکه ماهیان زینتی، برای تکثیر و پرورش، نیاز به دمای بالای 25 درجه سانتیگراد دارند، ادامه داد: همچنین شوری کم آب محل‌های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی برای آنها مناسب و مساعد است که شوری آب باعث می شود ماهیان زینتی از بیماری‌های واگیر مصون بمانند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه فروش این ماهیان زینتی آکواریومی در آستانه عید نوروز بیش از زمان‌‏های دیگر سال رونق دارد، افزود: بازار خرید و فروش ماهیان زینتی بر خلاف ماهیان قرمز رنگ عیدی در طول سال فعال است

دیدگاه خود را بیان کنید