شیلات از مزیت‌های مهم در توسعه گلستان و کاهش نرخ بیکاری است

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

شیلات از مزیت‌های مهم در توسعه گلستان و کاهش نرخ بیکاری است
خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی با بیان اینکه «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» سال حضور جدی‌تر مردم در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی است، اظهار داشت: شیلات سهم قابل توجهی در «حماسه اقتصادی» خواهد داشت.
وی افزود: ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در نامگذاری سال 1392 موجب برون‎رفت هوشمندانه از مشکلات و رسیدن به قله‎های افتخارآمیز است.
مدیرکل شیلات استان گلستان با بیان آمادگی شیلات گلستان برای ایجاد «حماسه اقتصادی»، به ظرفیت فوق‌العاده شیلات استان در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های شیلات استان در زمینه‌های تکثیر و تولید ماهیان گرمابی، سردابی و میگو باید به طور کامل بالفعل شود که این مسئله نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان و تلاش بیشتر همکاران شیلاتی و مردم است.
شیلات گلستان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت ویژه می‎کند
پاسندی شیلات را از مزیت‌های مهم در توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت: باید با همت بیشتر و سرمایه‌گذاری در این بخش به اقتصاد استان رونق داد و اداره کل شیلات استان گلستان نیز آماده است که همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت ویژه کند.
مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: پرورش ماهی قزل‌آلا پشت سد یکی از بزرگ‎ترین طرح‎های شیلاتی استان است که با هدف استفاده بهینه از توانمندی‎های بالقوه منابع آبی و افزایش میزان تولید ماهی در واحد سطح منابع آبی، ایجاد اشتغال برای افراد بومی و افزایش درآمد آنان انجام شده و در صورت اجرای کامل این طرح می‎توان شاهد رونق اقتصادی چشمگیری در سطح استان بود.
تولید 171 میگو در گمیشان به ارزش صادراتی 800 هزار دلار
پاسندی به ارزآوری میگو تولیدی در سایت گمیشان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 171 تن میگو در گمیشان تولید شده که ارزش صادراتی آن 800 هزار دلار بوده است.
وی افزود: این رقم در سال «حماسه اقتصادی» با توجه به افزایش ظرفیت تولید میگو رشد قابل توجهی داشته و ظرفیت تولید میگو در استان به چند برابر افزایش خواهد یافت.
مدیرکل شیلات گلستان در خصوص یکی دیگر از ظرفیت‎های بالقوه موجود در استان گفت: چاه‎های کشاورزی و استخرهای دو منظوره که با هماهنگی و مدیریت آب منطقه‎ای اداره می‎شود یکی دیگر از بسترهای مناسب افزایش تولید ماهی است که می‎تواند نقش بسزایی در تولید پروتئین ارگانیکی و بومی داشته باشد و بدینوسیله می‎توان ماهی کپور و آمور را در نیمه اول سال و ماهی قزل‎آلا را در نیمه دوم سال پرورش داد

دیدگاه خود را بیان کنید