40درصد آب‌بندان‌های گیلان ماهی‌دار شدند

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۸ بازدید


سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با بیان اینکه گیلان ظرفیت بالایی در توسعه آبزی‌پروری دارد، اظهار کرد: 12 هزار هکتار آب‌بندان در گیلان وجود دارد که 9 هزار هکتار آن مناسب ماهی‌ریزی است و تاکنون 40 درصد این آب‌بندان‌ها ماهی‌دار شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در هر هکتار آب‌بندان 1.8 دهم ماهی تولید می‌شود، افزود: در حوضچه‌های بتونی 16 کیلو و در استخرهای خاکی هر متر 4.2 کیلو و هر هکتار 4 هزار و 200 کیلو ماهی تولید می‌شود.
مدیر کل شیلات گیلان با تصریح بر اینکه نباید تولید آبزی‌پروری به همین صورت باقی بماند، اضافه کرد: نباید تولیدات با روش سنتی و قدیمی انجام شود بلکه باید از تکنولوژی جدید و مکانیزه برای افزایش تولید آبزیان استفاده کرد.
وی تجهیز آب‌بندان‌ها و مهندسی آبزیان را در افزایش تولیدات آبزی‌پروری تاثیرگذار دانست و یادآور شد: در این بخش تسهیلات لازم اهدا می‌شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: در بخش ماهیان گرمابی 22 میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.
وی تسهیلات تجهیز آب‌بندان‌ها را 10 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: پرداخت تسهیلات برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این اراضی در توسعه آبزی‌پروری است.
این مسئول تسهیلات بخش ماهیان سردابی را 16 میلیون تومان، خاویاری را 30 میلیون تومان و ماهیان زینتی نیز 11 میلیون تومان عنوان کرد.
وی با تصریح بر اینکه از ظرفیت آب‌بندان‌های استان برای پرورش آبزیان به خوبی استفاده نمی‌شود، متذکر شد: سال گذشته به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت نتوانستیم بیش از یک سال قرارداد ببندیم و آب‌بندان‌های ما عقب ماندند.
سعیدی با بیان اینکه باید سخت‌گیری‌ها در این زمینه کاهش یابد، یادآور شد: توسعه آبزی‌پروری به تولید استان کمک می‌کند و توجیه اقتصادی دارد بنابراین حمایت در این زمینه مهم است

دیدگاه خود را بیان کنید