توصیه‌های بهداشتی نگهداری ماهی قرمز شب عید جدی گرفته شود

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

توصیه‌های بهداشتی نگهداری ماهی قرمز شب عید جدی گرفته شود
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: در روزهای پایانی سال، توصیه‌های بهداشتی نگهداری ماهی قرمز شب عید باید در خانه‌ها جدی گرفته شود
علی جاویدپور در استان سمنان ضمن تبریک سال نو و بهار طبیعت، مشخصات ماهی قرمز سالم و توصیه‌های بهداشتی لازم را در خصوص نگهداری ماهی قرمز شب عید که شادی و آرامش و زیبایی سفره هفت سین را دوچندان می‌کند، در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی بیان کرد.
وی خطاب به خانواده‌ها گفت: ماهی شب عید را از مراکز مجاز و تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه کنید و ماهی سالم باید دارای تحرک مناسب و پولک‌های آن سالم و فاقد هرگونه ضایعه از قبیل زخم و …. باشد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان سمنان افزود: باله‌های شنای ماهی باید قائم و دم آن کشیده و تحرک لازم را داشته باشد و ماهی سالم فاقد هرگونه برآمدگی در بدن است.
جاویدپور ادامه داد: چشم‌های ماهی باید فاقد بیرون زدگی و یا تورفتگی باشد و از نکات بسیار مهم در نگهداری ماهی قرمز، داشتن ظرف مناسب که گشادی دهانه ظرف مهم‌تر از حجم آن است، بوده و باید بدان توجه شود.
وی عدم ایجاد استرس، نگهداری در دمای مناسب (20 درجه سانتی‌گراد)، تغذیه مناسب و همچنین باید آب مورد استفاده فاقد کلر و تعویض به‌موقع، جلوگیری از دست زدن کودکان، افراد حساس دارای سابقه آلرژی و شستن دست‌ها پس از تماس با ماهی را از نکات دیگری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان سمنان افزود: از هرگونه تغییرات دمای آب ماهی باید خودداری و در صورت مشاهده تغییر در ظاهر و رفتار ماهی باید با دکتر دامپزشک مشورت کرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید