آغاز دور دوم ذخیره‌سازی بچه میگو

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

آغاز دور دوم ذخیره‌سازی بچه میگو
معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان گفت: همزمان با دور نخست برداشت، دور دوم ذخیره‌سازی بچه میگو در 140 هکتار از استخرهای پرورش بندر مقام در غرب هرمزگان آغاز شده است.
علی کریمی اظهار کرد: معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان پیش‌بینی کرد در مرحله دوم حدود 400 تن میگوی پرورشی دوباره به بازار عرضه شود.
وی افزود: میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که از سال 88 به صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو پرورش یافته است .
کریمی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها و داشتن دوره رشد کوتاه‌تر نسبت به میگوهای دیگر از جمله ویژگی‌های میگوی وانامی است.

وی گفت: دور نخست برداشت میگوی گونه وانامی از سطح 80 هکتار از استخرهای پرورشی در سایت پرورش میگوی بندر مقام در شهرستان پارسیان از تیرماه آغاز شده است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان پیش‌بینی کرد در این دوره حدود صد تن میگو برداشت شود و در دوره اول میگو از اواخر اسفند در مزارع کشت و در تیر برداشت می‌شود و دوره دوم آخر آذر برداشت می‌شود.

وی عنوان کرد: فعالیت سایت پرورش میگوی بندر مقام زمینه اشتغال 80 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان پیش‌بینی کرد امسال از دو هزار هکتار مزارع پرورش میگوی استان 4 هزار و 600 تن برداشت شود که 48 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

کریمی ادامه داد: میگوهای برداشت شده از 5 مرکز پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی میناب، کولغان بندرعباس، سایه خوش بندرلنگه، بندر مقام پارسیان و جزیره هنگام انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان به علت شرایط آب و هوایی بسیار گرم و تکثیر بیشتر بچه میگو نخستین استانی است که میگوی پرورشی را دو دوره در سال برداشت می‌کند.

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان اضافه کرد: 30 درصد از میگوی برداشت شده به بازار کشور ارسال و 70 درصد نیز به کشورهای امارات ، اسپانیا، ایتالیا، یونان، تایلند، لبنان و مصر صادر می‌شود.

کریمی افزود: میگوهای صادر شده بستگی به اندازه میگو هر کیلو 5 تا 6 دلار ارزآوری دارد و اکنون 2 هزار نفر در صنعت پرورش میگوی هرمزگان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هرمزگان رتبه دوم تولید میگوی پرورشی را پس از استان بوشهر در کشور دارد
منبع : خبرگزاري ايسنا

دیدگاه خود را بیان کنید