پیش‌بینی صدور 50 فقره موافقت‌نامه پرورش ماهی در آذربایجان غربی

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

پیش‌بینی صدور 50 فقره موافقت‌نامه پرورش ماهی در آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 50 فقره انواع موافقت‌نامه برای پرورش ماهی در آذربایجان غربی صادر شود.
محمد شیرولیلو در ارومیه اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود 50 فقره انواع موافقت‌نامه برای پرورش ماهی در آذربایجان غربی صادر شود و برای این امر بازدیدهای کارشناسی و کمیسیون‌های صدور پروانه به طور مرتب و مستمر فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به انواع ماهیان گرمابی و سردآبی پرورش داده شده در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: چهار گونه ماهی گرمابی شامل فیتوفاگ، بیگ‌هد، آمور و کپور و یک گونه ماهی سردابی در آذربایجان غربی پرورش داده می‌شود.

شیرولیلو به وضعیت واحدهای آبزی‌پروری در استان اشاره کرد و ادامه داد: واحدهای آبزی‌پروری کلا صنعتی هستند، ولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز پرورش ماهی انجام می‌شود که منحصرا در فصل کشاورزی بوده و جزو مزارع پرورش ماهی محسوب نمی‌شوند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اضافه کرد: درصد مکانیزاسیون در واحدهای آبزی‌پروری حدود 50 درصد است و برای افزایش آن اعتبارات لازم درخواست شده که بعد از تخصیص به متقاضیان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

شیرولیلو با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با صید و شکار غیر قانونی، اظهار داشت: در راستای مبارزه با صید و شکار بی‌رویه و غیرقانونی، قاچاق و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری اکیپ مبارزه با صید غیرمجاز با نظارت دادستانی و هماهنگی واحد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگ مرزی نسبت به دستگیری و جمع‌آوری تورهای دامی از سطح دریاچه اقدام شده است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید