اعلام نرخ مصوب خرید میگو در بوشهر

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

اعلام نرخ مصوب خرید میگو در بوشهر
همزمان با افزایش عجیب قیمت میگو در بوشهر به 25 هزارتومان، سرانجام شیلات استان از انفعال دست برداشت و قیمت رسمی عرضه میگوی درجه یک، دو و سفید روی اسکله را اعلام کرد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر خبر داد: از (یکشنبه) در تمام اسکله های صیادی استان که بر آن نظارت داریم عرضه میگوی درجه یک 20 هزارتومان، درجه دو 18 هزارتومان و سفید (سرتیز) 10 هزارتومان می باشد و فروش با قیمت بالاتر ممنوع است.
حسین بهمنیاری افزود: فصل صید میگو ادامه دارد و از مردم نیز تقاضا می شود بدون هجوم به سمت اسکله ها نسبت به تهیه میگوی موردنیازشان اقدام کنند تا روند عادی بر بازار حاکم باشد
وی درباره اینکه حتی از ابتدای صبح امروز در برخی اسکله های شهر بوشهر قیمت عرضه میگو توسط صاحبان شناورها 25 هزارتومان بوده که بالاتر از رقم اعلامی شماست، اظهار داشت: مقرر شده فروش میگو روی اسکله ها از ساعت 8 صبح باشد که نیروهای انتظامی و نهادهای نظارتی مثل شیلات و تعزیرات هم حضور داشته باشند، اما متاسفانه برخی نیمه شب و اوایل صبح به پهلوگیری و عرضه میگو می پردازند که از امروز بر ساعت بازگشت شناورها و زمان عرضه میگو نظارت بیشتری می شود.

بهمنیاری درباره اینکه در صورت عرضه میگو با قیمت بالاتر مردم به کجا شکایت کنند؟ گفت: بسیار خوش بین هستیم صیادان به این نرخ گذاری که با همکاری نمایندگان آنها صورت گرفته احترام بگذارند، ضمن اینکه کارشناسان شیلات در اسکله ها آماده رسیدگی به شکایت های مردمی هستند.

این مقام مسئول درباره این پرسش که آیا شناورها می توانند با بیان اینکه میگوهای شان پیش خرید شده از عرضه آن به مردم خودداری کنند؟ بیان کرد: واقعیت آن است که واسطه ها با ارائه تسهیلات و پرداخت بدهی شناورها، سالهاست صید ماهی آنها را در دست می گیرند ولی میگو در اختیار صاحبان شناورها مانده بود، اما امسال میگو هم در دست واسطه ها افتاد، با این حال صیادان از این جامعه هستند و امیدواریم طوری عمل کنند که مردم از خرید میگو روی اسکله بی بهره نشوند.

مدیرکل شیلات بوشهر که با برنامه رادیویی "سلام بوشهر" گفتگو می کرد، درباره اینکه آیا بهتر نبود شیلات یک هفته قبل از فصل صید نسبت به اعلام سقف قیمت اقدام کند؟ اظهار داشت: اتفاقا امسال تمهیداتی در این خصوص دیده شد و مقرر گردید اتحادیه صیادی استان به همراه تعاونی ها نسبت به تعیین محل هایی برای عرضه میگو با قیمت مصوب اقدام کند، ولی آنها به وظیفه شان عمل نکردند.

بهمنیاری درباره اینکه در صورت عرضه میگو بالاتر از نرخ های اعلامی روی اسکله چه برخوردی صورت می گیرد؟ اظهار داشت: از امروز اعلامیه نرخ مصوبه برای میگوی درشت، متوسط و ریز در اسکله ها نصب خواهد شد و نیروی انتظامی موظف است جلوی تخلیه آبزیان متخلف را بگیرد.

وی درباره اینکه آیا نرخ مصوب در بازار هم قابل اجراست؟ بیان کرد: به عقیده ما باید با اضافه کردن قیمت منصفانه ای برای حمل میگو، این آبزی در بازار هم با فاصله بسیار نزدیکی به قیمت اسکله فروخته شود، ولی نظارت بر بازار برعهده دستگاههای دیگر است و ما تنها قادر به نظارت روی اسکله ها هستیم.

بهمنیاری درباره این سوال که بهتر نیست تسهیلاتی به صیادان داده شود تا آنها مجاب شوند قیمت عرضه این آبزی را کاهش دهند؟ اظهار داشت: در فصل صید سهمیه سوخت در نظر گرفته می شود، ضمن اینکه توسعه اسکله ها نیز با بودجه دولتی انجام شده که اینها بخشی از تسهیلات است، هرچند انتظار به حقی وجود دارد که به دلیل دشواری فعالیت صیادی، حمایت و تسهیلات بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: فصل صید میگو همچنان ادامه دارد و نرخ هایی تعیین شده برای عرضه میگو در اسکله ها هم با جدیت دنبال می شود.
منبع : خبرگزاری جنوب نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید