زنجان رتبه 12 تولید آبزیان را در سطح کشور دارد

یک‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

زنجان رتبه 12 تولید آبزیان را در سطح کشور دارد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان در حال حاضر رتبه 12 در تولید انواع آبزیان را به خود اختصاص داده است
محمود صیاد بورانی در زنجان با اشاره به جایگاه استان زنجان در زمینه تولید انواع آبزیان اظهار داشت: این استان از بین 32 مرکز شیلاتی در سطح کشورمان رتبه 12 را به خود اختصاص داده است. با توجه به منابع آبی موجود در استان زنجان نسبت به سایر استان‌های کشورمان، رتبه این استان در زمینه تولید انواع آبزیان مناسب بوده ولی تلاش‌ها برای ارتقای رتبه و جایگاه استان در این زمینه ادامه دارد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: میزان تولیدات محصولات آبزی در برخی از استان‌های کشورمان همچون چهارمحال و بختیاری با احتساب صید از دریا در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود هفت استان ساحلی در سطح کشورمان افزود: 30 درصد آب‌های جاری کشور در استان چهارمحال و بختیاری بوده که این میزان آب در میزان تولید محصولات آبزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بورانی با اشاره به پرورش میگو در استان زنجان بیان کرد: پرورش میگو در این استان بصورت بومی بوده و از طریق رهاسازی آن در سد گلابر اقدام به تکثیر آن در استان می‌شود. صیادانی که برای صید به سد گلابر در استان زنجان مراجعه می‌کنند می‌توانند به همراه صید ماهی میگو نیز شکار کرده و برای خود مصرفی استفاده کنند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید