جلسه کنترل بیماری‌های آبزیان استان مرکزی برگزار شد

یک‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

جلسه کنترل بیماری‌های آبزیان استان مرکزی برگزار شد
دومین جلسه کمیته استانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های آبزیان به ویژه بیماری VHS با حضور معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی در اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی تشکیل شد.
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری VHS در کشور گفت: بیماری VHS در لیست OIE (سازمان جهانی بهداشت دام) قرار دارد و باید کشورهای آلوده اقدامات امنیت زیستی شدیدی را برای حذف کردن بیماری انجام دهند.
محمد عزیززاده افزود: متأسفانه این بیماری در کشور ما نیز خسارت قابل ملاحظه‌ای به آبزی‌پروران وارد کرده است و باید به منظور کنترل و جلوگیری از پیشرفت، مواردی از قبیل آموزش بهره‌برداران، آموزش پرسنل دامپزشکی دولتی و خصوصی و کارشناسان شیلات استان به صورت مدون و ادامه‌دار تا ریشه‌کنی بیماری ادامه یابد.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور همچنین بر رعایت اصول امنیت زیستی توسط تمامی آبزی پروران، پرسنل دامپزشکی و شیلات استان، کنترل شدید حمل و نقل آبزیان و برخورد با واحدهای غیرمجاز، کنترل شدید ورود تخم چشم‌زده به واحدهای حد واسط و توزیع بچه‌ماهی به واحدهای پرورشی دارای مجوز دامپزشکی و نمونه‌برداری از واحدهای حد واسط تاکید کرد.

علی رضائی‌پور، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز گفت: آموزش، اطلاع‌رسانی و کنترل بهداشتی مزارع توسط مسئولین فنی بهداشتی و کنترل حمل و نقل آبزیان و رعایت اصول امنیت زیستی باید در سرلوحه کار دامپزشکی استان قرار گیرد.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید