ایران رتبه 22 دنیا در تولید آبزیان

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


خبرنگار مهر: غلامرضا رازقی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم ارتقا شیلات اردبیل به اداره کل و معارفه نخستین مدیر کل شیلات استان افزود: سال گذشته بیش از یک تن خاویار در کشور تولید شده بود.
وی توسعه مزارع پرورش خاویار در کشور را در دستیابی به این هدف گذاری یادآور شد و بیان داشت: در حال حاضر حدود 20 مزرعه پرورش خاویاری در کشور راه اندازی شده است.
معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ پرورش ماهیان خاویاری ادامه داد: مزارع زیادی در شمال کشور برای پرورش ماهیان خاویاری فراهم شده که میزان تولید خاویار را افزایش می‌دهد.
وی همچنین با اشاره به استقبال خاویار ایران در بازارهای جهانی و داخلی اضافه کرد: ارزش صادرات محصولات شیلاتی کشور در سال گذشته بیش از 350 میلیون دلار بود که این رقم در سال 90 در حدود 210 میلیون دلار بوده است.
رازقی همچنین از تولید بیش از یک میلیون تن ماهی و محصولات آبزی در کشور طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این میزان در سال گذشته 850 هزار تن بود.
وی با اشاره به رتبه 22 کشور در خصوص تولید ماهی و آبزیان رتبه در جهان تاکید کرد: با افزایش روند تولید محصولات شیلاتی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 92 واردات این محصول قطع شود.
به گفته رئیس سازمان شیلات کشور در سال گذشته صادرات محصولات شیلات 22 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.
مجموعه شیلات اردبیل به عنوان اولین استان در سطح کشور به دلیل وجود استعدادهای ویژه کشاورزی و آبزی پروری به اداره کل ارتقا یافت

دیدگاه خود را بیان کنید