درآمد 13 میلیارد تومانی صید ماهی در بابلسر

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


عمرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدونکنار با بیان اینکه قیمت ماهی امسال بین 10 تا 12 هزار تومان بوده است، میانگین درآمد حاصل از آن را بیش از 13 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد.
رئیس شیلات بابلسر و فریدونکنار از صید یک هزار و 200 تنی ماهیان استخوانی در این شهرستان خبر داد و گفت: این صید شامل انواع ماهیان سفید، کفال و ...بوده که در فصل صید 91-92 در حوزه شیلات بابلسر از 20 مهر 91 تا 23 فروردین 92 صورت گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت‌های صیادی در حوزه این شهرستان گفت: 16 شرکت تعاونی پره در حوزه شیلات بابلسر فعالیت می‌کنند که این تعاونی‌ها از شهرهای لارین جویبار تا رستمرود نور را پوشش می‌دهند.
عمرانی با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی هر سال از 20 مهر آغاز و تا 15 فروردین سال بعد ادامه دارد، تصریح کرد: امسال با توجه به حد نصاب نرسیدن صید ماهی، تقاضای صیادان و شروع نشدن زمان تخم‌ریزی ماهیان، کمیسیون مدیریت صید فصل صید 91-92 را هشت روز تمدید کرد که این زمان تا 23 فروردین ادامه داشت.
وی با اشاره به فعالیت آبزی‌پروری در حوزه شیلات بابلسر خاطرنشان کرد: در قسمت تولید و پرورش ماهی در آب‌بندان‌ها، مزارع و ماهیان سرد آبی و خاویاری، 5 هزار و 70 تن ماهی در سال 91 تولید شد که حدود 25 تن از آن را ماهیان خاویاری تشکیل داده بود.
این مسئول ادامه داد: در این بخش حدود 422 نفر در سال 91 به اشتغال مشغول بودند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سه واحد پرورش ماهیان زینتی نیز در این حوزه مشغول به کار هستند که حاصل آن تولید حدود 200 هزار قطعه ماهی زینتی در سال گذشته بوده است

دیدگاه خود را بیان کنید