کرمانشاه رتبه نخست کشور در تولید ماهیان گرم آبی

چهار‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

کرمانشاه رتبه نخست کشور در تولید ماهیان گرم آبی
مرصادنیوز: مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: هم اکنون در استان کرمانشاه ۴۹۲ مزرعه آبزی پروری وجود دارد که ۴۱۹ مزرعه آن سردابی و ۷۴ مزرعه گرم آبی است.

کیومرث شهبازی با اعلام اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۳۳ تن انواع آبزیان در استان تولید شد به خبرنگار مرصاد گفت: سال گذشته میزان تولید ماهیان سردابی تولید شده در استان ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن و میزان تولیدات ماهیان گرمابی ۲ هزار و ۳۰۰ تن بود.
به گفته وی میزان تولیدات آبزیان در منابع آبی استان یک هزار و ۴۰۰ تن بوده است.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر در تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول را در میان استان های غیر ساحلی دارد افزود: استان کرمانشاه کرمانشاه با احتساب استانهای ساحلی رتبه ششم کشور را در تولید ماهیان گم آبی داراست.
وی افزود استان کرمانشاه در زمینه تولید میگوی رزنبرگی آب شیرین نیز رتبه سوم کشوری را دارد.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه در سال ۷۴ حدود ۲۵۰ گرم بوده است تصریح کرد: با اجرای برنامه های آموزشی به حدود ۷ کیلو گرم رسیده است.
پیش‌بینی تولید 17 هزار تن محصولات شیلاتی در کرمانشاه
دنياي اقتصاد- اكبري: مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: میزان تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال جاری به 17 هزار تن برسد. مهندس کیومرث شهبازی این استان را یکی از استان‌های مستعد آبزی پروری در کشور دانست و ابراز کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه 492 مزرعه آبزی پروری وجود دارد که 419 مزرعه آن سردابی و 73 مزرعه گرمابی است.

دیدگاه خود را بیان کنید