گردش اقتصادی آبزی‌پروران مازندران 400 میلیارد تومان بوده است

جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران،حسن حبیب‌نژاد اظهار داشت: گردش اقتصادی تولیدات ‏بخش آبزی‌پروری مازندران در سال گذشته بیش از 412 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه امروزه بهره‌بردار از طرح‌های شیلاتی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه ‏در کشور یاد می‌کند، افزود: استان مازندران با داشتن توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در آب‌های داخلی به منظور توسعه ‏فعالیت‌های آبزی‌پروری شامل 17 هزار هکتار در آببندان‌ها، رودخانه‌های مهم شیلاتی، چشمه‌ها و وجود مناطق ‏کوهستانی و دمای مناسب در منطقه مرکزی استان فعالیت‌های شیلاتی استان را در جایگاه ویژه و ممتازی در سطح کشور ‏رسانده است.
حبیب‌نژاد تصریح کرد: به نحوی که شیلات مازندران طی چند سال متوالی رتبه اول آبزی‌پروری و ‏مقام دوم در تولید ماهیان سردآبی را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی به اشاره به اینکه در سال گذشته بیش ‏از 2 هزار و 500 واحد آبزی‌پروری در بخش‌های مختلف پرورش ماهیان گرم آبی، سردآبی، زینتی و خاویاری به تولید آبزیان ‏پرورشی و عرضه آن به بازار فعالیت داشته است، افزود: در سال گذشته 45 هزار و 910 تن ماهیان گرم آبی، 16 هزار و 536 تن ماهی سرد ‏آبی، 127 تن ماهی خاویاری پرورشی، حدود 3.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان تولید شد.
این مسئول در ادامه از تکثیر ‏بیش از 82 میلیون قطعه بچه ماهی پرورشی در استان خبر داد و افزود: گردش اقتصادی تولید آبزیان پرورشی در منابع ‏آب‌های داخلی در سال 91 بیش از 4 هزار و 122 میلیارد ریال معادل 412 میلیارد و 220 تومان بوده که نشانگر جایگاه والای ‏فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان و کشور است.
حبیب‌نژاد با تأکید بر اینکه زمینه برای سرمایه‌گذاری ‏در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری استان مناسب و مهیا است، تصریح کرد: با توجه به استقبال کشورهای آسیای میانه ‏از محصولات شیلات استان برنامه توسعه کیفی محصولات و نیز تسهیل در صادرات آبزیان از جمله برنامه‌های در دست ‏اجرای شیلات استان است.
وی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر به طور منظم در بخش‌های مختلف آبزی‌‏پروری استان مشغول فعالیت هستند

دیدگاه خود را بیان کنید