دومین همایش ماهیان سردآبی 11 و 12 اردیبهشت در شهرکرد برگزار می‌شود

یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

دومین همایش ماهیان سردآبی 11 و 12 اردیبهشت در شهرکرد برگزار می‌شود
(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- دکتر اسماعیل پیرعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان افزود: اولین همایش ماهیان سردآبی 5 سال پیش در تنکابن برگزار شد و با توجه به ظرفیت و پتانسل بالای استان در این بخش مقرر گردید این همایش به مدت دو روز در روزهای 11 و 12 اردیبهشت در تالار شهید آوینی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان در شش سال گذشته رتبه اول تولید ماهیان سردآبی در کشور را به خود اختصاص داده، گفت: سال گذشته بیش از 18 هزار و 250 تن ماهی در مزارع استان تولید و به بازارهای سراسر کشور عرضه شده است.
دکتر پیرعلی افزود: این میزان تولید در 350 مزرعه استان اعم از مجتمع‌های پرورش ماهی، مزارع منفرد و پرورش در قفس با رهاسازی حدود 80 میلیون قطعه بچه ماهی انجام گرفت.
وی با بیان اینکه کشور ایران پس از ایتالیا رتبه دوم در تولید آبزیان آب شیرین را دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع از فرصت‌های بالقوه کشور است که لزوم پرداختن و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص تقویت آن دیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای این موقعیت و همچنین لزوم انجام مطالعات و پژوهش‌های دقیق و کاربردی در خصوص بالا بردن کیفیت و کمیت تولید آبزیان لزوم برگزاری این قبیل همایش‌ها را دوچندان می‌کند.
دبیر علمی این همایش با بیان اینکه تاکنون 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد،50 مقاله در مرحله اول داوری رد شده و از 150 مقاله باقیمانده، 30 مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شدند که طی دو روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه خواهند شد.
دکتر پیرعلی قالب شرکت‌کنندگان در این همایش را اساتید، دانشجویان، محققان مراکز تحقیقاتی، فعالان بخش شیلات کشور و مدیران و دست‌اندرکاران صنعت آبزی‌پروری کشور و همچنین مسئولین رده بالای استانی و ملی تشکیل می دهند، گفت: امید است با برگزاری این همایش بتوان موجبات هر چه بهتر تبادل اطلاعات و تجربیات اساتید، محققان، دانشجویان و متولیان صنعت آبزی‌پروری را فراهم کرد.
به گزارش ایسنا، در این نشست رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز گفت: استان حدود 60 درصد از تولید غذای ماهی کشور را بر عهده دارد.
مهندس اسماعیل رئیسیان با اشاره به اشتغال بالای صنعت آبزی‌پروری در استان، خاطرنشان کرد: این صنعت در استان هم اکنون بالغ بر 2600 نفر اشتغال مستقیم و چهار هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی تبادل نظر دانشجویان و دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه، طرح مشکلات آبزی‌پروری، معرفی پتانسیل‌های استان در زمینه آبزی‌پروری را از مهم‌ترین اهداف این همایش عنوان کرد

دیدگاه خود را بیان کنید