فرهنگ مصرف آبزیان در سطح جامعه گسترش یابد

چهار‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۱ بازدید


خبرنگار مهر، غلامرضا رازقی ظهر سه شنبه در دومین همایش ملی پرورش آبزیان با اشاره به اهمیت مصرف آبزیان، اذعان داشت: با توجه به خواص مهم آبزیان و با توجه به تاثیر آن بر سلامتی افراد، فرهنگ مصرف آن را در جامعه گسترش داده شود .

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت ها و پتاسیل بالایی برای پرورش ماهیان سرد آبی است و این استان توانسته است رتبه یک کشور را در تولید ماهیان سرد آب به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان شیلات کشور عنوان کرد: در چندین سال گذشته سرمایه گذاران و تولید کنندگان توجه خاصی به پرورش آبزیان در کشور داشته اند و پیشرفت قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: در سال 91 تولید آبزیان کل کشور 85 هزار تن بوده است و در سالجاری به یک میلیون تن خواهد رسید.

وی تصریح کرد : در برنامه چهار سال پنجم دولت تصمیم بر این گرفته شد که تولیدات آبزیان را در کل کشور به دو برابر ارقام موجود برسد.

رئیس سازمان شیلات کشورگفت: در کشور 800 هزار منابع آبی و 600 هزار حلقه ی چاه وجود دارد و این پتانسیل بسیار خوبی برای تولید آبزیان است.

رازقی گفت: در سراسر کشور فضای بسیار خوبی برای پرورش آبزیان در آب های آزاد و جاری و پشت سد ها و در قفس وجود دارد که خود توان تولید را دو چندان می کند برای تولید استفاده از تکنولوژی و مکانیزاسیون و همکاری با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برای تولید آبزیان لازم و ضروری است

دیدگاه خود را بیان کنید