پايان همايش ملي ماهيان سردابي با تجليل از مقالات برتر

پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۱ بازدید


واحد مرکزی خبر:همایش ملی ماهیان سردابی با تجلیل از مقالات برتر به کار خود پایان داد.
مدیر شیلات و آبزیان استان چهارمحال و بختیاری گفت : کارشناسان مراکز پژوهشی - موسسات تحقیقات شیلات - دانشکده های دامپزشکی - شیلات و کشاورزی درمقالات خود دیدگاههای خود درخصوص توسعه صنعت شیلات و پرورش و تکثیر ماهیان سرد آبی ، بهره گیری از مکانیزاسیون و تکنولوژی،تغذیه و اصلاح نژاد ماهیان را مطرح کردند .
دکتر پیرعلی افزود:186 مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردآبی در شهرکرد رسید که در این همایش دو روز 22 مقاله برتر معرفی وامروز از محققان آنها تجلیل شد.
دکتر پیرعلی برگزاری کارگاههای آموزشی واکسیناسیون ماهیان - آموزش و تکنولوژی و مکانیزاسیون مزارع برای دانشجویان و نمایشگاههای جانبی برای نخبگان - پژوهشگران -اساتید - تولیدکنندگان - صنعتگران در زمینه اصلاح نژاد - واردات تخم چشم زده - بهداشت و بیماریها را از دیگر برنامه های جانبی همایش اعلام کرد .
پیرعلی همچنین به شیوه های جدید پرورش ماهی در قفس- و تولید گونه های جدید ماهیان خاویازی از خانواده گرم آبی در کارون چهار اشاره و ابراز امید واری کرد با تخصیص و بهره گیری از امکانات دولتی و ایجاد زیر ساخت ها نظیر جاده و برق در مناطق سخت گذر استان بتوان میزان تولید ماهیان سرد آبی استان چهارمحال و بختیاری از 18 هزار و 500 تن به 50 هزار تن در سال 1404 افزایش داد .
استان چهارمحال و بختیاری برای ششمین سال متوالی مقام نخست کشور را در تولید ماهیان سرد آبی به خود اختصاص داده است .
دکتر پیر علی از جمله مشکلات پیش روی صنعت شیلات استان را دربخش بهداشت و بیماریها - تراکم مزارع و قوانین دست و پا گیر دانست و ابراز امید واری کرد با موافقت رئیس سازمان شیلات کشور و پیگیریهای استاندار بتوان تشکیلات اداره شیلات استان را تا سطح اداره کل ارتقاء بخشید تا با بهره گیری از تشیلات فنی - قوی تر و ردیف اعتباری بیشتر به اهداف برنامه 1404 و افزایش تولید ماهیان استان سطح 50 هزار تن در سال رسید .
همایش ملی ماهیان سردابی به مدت دو روز در شهرکرد برگزار شد و امروز پایان یافت

دیدگاه خود را بیان کنید