دستگیری عامل صید ماهیان با کلر در رودخانه سیاهمزگی شفت

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

دستگیری عامل صید ماهیان با کلر در رودخانه سیاهمزگی شفت
(ایسنا) - منطقه گیلان، امیر عبدوس در جلسه محیط زیست استان گفت: در تاریخ 11 اردیبهشت 92 مبنی بر صید غیرمجاز ماهیان با مواد سمی (کلر) در رودخانه سیاهمزگی، مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در محل حاضر شدند و پس از تهیه عکس و فیلم از محل وقوع جرم و محرز شدن موضوع با هماهنگی با دادستان شفت و دریافت حکم ورود به منزل مضنون، تعداد 14 قطعه ماهی در منزل متهم و تعداد 340 قطعه انواع آبزیان تلف شده در مسیر رودخانه، به همراه فرد متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی افزود: روش مسموم کردن ماهیان غیرقانونی است و این نوع روش بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.
عبدوس خاطرنشان کرد: نفوذ مواد مسموم به بافت، گردش خون و نسوج ماهیان، تاثیرات نامطلوبی بر مصرف کنندگان آبزیان صید شده دارد و پیشنهاد می‌شود مصرف کنندگان برای تهیه این نوع پروتئین به فروشگاه‌های مجاز و دارای پروانه بهداشتی مراجعه کنند.
وی با تصریح بر اینکه «کلر» در طبیعت به صورت آزاد وجود ندارد و عمدتا در نمک طعام با درصد کمی موجود است، تصریح کرد: این ماده به صورت صنعتی برای گندزدایی تولید در صنایعی مانند پلاستیک، کاغذ و ... کاربرد دارد و حتی مقدار اندک این ماده در محیط زیست می‌تواند مخرب باشد و ترکیب آن با مواد آلی آب، ترکیبات آلی کلردار تولید می‌کند که خطرات جدی برای سلامت انسان و محیط زیست به همراه دارد.
امیر عبدوس درباره وضعیت متخلف دستگیر شده ابراز کرد: پرونده فرد متخلف مذکور طبق استناد به ماده ۱۱ و ۱۳ قانون شکار و صید و ماده ۱۸ همین قانون به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی یادآور شد: امیدواریم با صدور آرای قاطع و بازدارنده قضایی برای این گونه متخلفان از این پس شاهد چنین رفتارهای غیر انسانی و مغایر با فرهنگ محیط زیست نباشیم

دیدگاه خود را بیان کنید