سرنوشت غم‌انگیز دلفین‌های کمیاب در آب‌های آلوده چین

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

سرنوشت غم‌انگیز دلفین‌های کمیاب در آب‌های آلوده چین
کارشناسان حفاظت از محیط زیست هشدار دادند: دلفین‌های صورتی که در آب‌های اطراف چین و هنگ‌کنگ زندگی می‌کنند به دلیل شدت آلودگی‌ها در این منطقه با خطر جدی انقراض مواجه هستند.
این کارشناسان تاکید کردند: افزایش فعالیت‌های عمرانی و آلودگی‌های زیست‌محیطی در آب‌های چین به نابودی این آبزیان کمیاب و بسیار ارزشمند منجر خواهد شد.
این دلفین‌ها به خاطر داشتن خال‌های سفید و صورتی بر روی پوستشان معروف هستند و زیستگاه آنها از قرن 17 میلادی تاکنون در آب‌های هنگ‌کنگ بوده است.
«ساموئل هانگ کایو»، مدیر انجمن حفاظت از دلفین‌ها طی گفت‌وگویی اعلام کرد: جمعیت این دولفین‌ها در آب‌های هنگ‌کنگ در حال کاهش است و دیگر اثری از تولید نسل و افزایش جمعیت آنها در این منطقه دریایی مشاهده نمی‌شود.
«فدراسیون جهانی حیات وحش» اعلام کرد دلفین‌های سفید چینی که با عنوان دلفین‌های «گوژپشت اندو- پاسیفیک» نیز شناخته می‌شوند از سوی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت جزو گونه‌های در معرض خطر معرفی شده‌اند.
بنابراین گزارش، بزرگترین جمعیت این گونه‌های جانوری در آب‌های اطراف هنگ‌کنگ و ماکائو زندگی می‌کنند.
هانگ در پایان افزود: جمعیت دلفین‌هایی که در آب‌های اطراف هنگ‌کنگ زندگی می‌کنند به میزان قابل توجهی کاهش یافته چون تعداد آنها از 158 قطعه در سال 2003 میلادی به تنها 78 قطعه در سال 2011 میلادی رسیده است

دیدگاه خود را بیان کنید