عمده طرح‏های سرمایه‏گذاری بخش آبزیان برای پرورش ماهی قزل‏ آلا است

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۲ بازدید


نهاوندی‏پور امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: عمده تولیدات استان در بخش آبزی‏پروری از ابتدای سال 91 در بخش پرورش ماهی قزل‏آلا صورت گرفته است.
وی به طرح‏های آبزی‌‏پروری در سطح استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال 91 تاکنون طرح‏های مختلفی در بخش آبزی‌‏پروری استان سرمایه‏گذاری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان طرح‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش آبزی‌پروری استان، خاطر‌نشان کرد: 86 طرح آبزی‌پروری از ابتدای سال 91 تا‌کنون در سطح استان احداث شده است.
وی توسعه بخش آبزی‌پروری استان را مهم عنوان کرد و یادآور شد: استان زنجان در بخش پرورش ماهی در سطح کشور عملکرد مناسبی دارد.
*سرمایه‌گذاری 37 میلیارد ریالی برای اجرای طرح‏های آبزی‌پروری
نهاوندی‏پور با بیان اینکه مبلغ قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری این 86 طرح آبزی‌پروری در استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح‏ها مبلغی بالغ بر 37 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان پرورش ماهی را یکی از اولویت‏های مهم سازمان دانست و تاکید کرد: توسعه بخش آبزی‌پروری استان در دستور کار قرار دارد.
وی به استخرهای پرورش ماهی در استان اشاره کرد و یادآور شد: 86 طرح اجرا شده در بخش پرورش ماهی استان عمدتاً در استخرهای دومنظوره کشاورزی و مزارع مدار بسته اجرا شده است.
نهاوندی‏پور با بیان اینکه اجرای این طرح‏ها موجب توسعه زیر بخش‏های آبزی‌پروری استان می‏شود، افزود: با بهره‏برداری از این طرح‏ها 346 تن ماهی سردآبی به میزان تولید فعلی افزوده می‏شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: این طرح‏ها موجب افزایش 12 تنی ماهیان گرمابی در استان خواهد شد و تولیدات فعلی را با رشد مناسبی مواجه خواهد کرد.
وی زنجان را از استان‏های پیش‏رو در بخش توسعه آبزی‌پروری دانست و تاکید کرد: در سال‏های اخیر بخش آبزی‌پروری استان رشد مناسبی داشته است.
نهاوندی‏پور با بیان اینکه طرح‏های آبزی‌پروری در دست اجرا بعد از اتمام موجب افزایش تولید ماهیان زینتی خواهد شد، گفت: با بهره‏برداری از طرح‏های سرمایه‏گذاری شده موجود، 70 هزار قطعه به تعداد ماهیان زینتی در استان افزوده می‏شود.
*اشتغالزایی برای 90 نفر در طرح‏های آبزی‌پروری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به میزان اشتغالزایی این طرح‏های سرمایه‏گذاری در بخش آبزی‌پروری استان اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح‏ها 90 نفر به تعداد شاغلین آبزی‌پروری استان افزوده می‏شود.
وی با بیان اینکه از این 86 طرح آبزی‌پروری در استان 28 طرح متعلق به شهرستان ماهنشان است، افزود: این طرح‏ها در اکثر نقاط استان اجرا شده است.
نهاوندی‏پور اجرای 25 طرح آبزی‌پروری استان را در شهرستان طارم عنوان کرد و گفت: شهرستان طارم جزو شهرهای دارای ظرفیت بالا کشاورزی و آبزی‌پروری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سه طرح نیز در شهرستان ایجرود اجرا می‏شود، خاطر‌نشان کرد: همچنین 21 طرح نیز در شهرستان زنجان اجرا می‏شود.
وی سهم شهرستان ابهر از طرح‏های سرمایه‏گذاری شده در استان را 5 طرح عنوان کرد و یادآور شد: یک طرح در شهرستان خرم‌دره و سه طرح نیز در شهرستان خدابنده اجرایی خواهد شد.
نهاوندی‏پور بهره‏برداری از این طرح‏های آبزی‌پروری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بهره‌برداری از این طرح‏ها موجب ارتقای وضعیت تولید این بخش می‏شود

دیدگاه خود را بیان کنید